• 1
  • 2
2011-03-15, 14:01
Medlem
Kattolfs avatar
Råstek tärnad potatis i vitlök, gul lök, grön paprika, spansk peppar (efter smak) och bacontärningar i olivolja (medelvärme)
När potatisen börjar att bli mjuk och baconet har fräst till sig litet så höj värmen litet grann och stjälp i en burk tomatkross och en näve svarta oliver (med kärnan kvar).
Låt allt bubbla ihop ca fem min, krydda med oregano, salt och svartpeppar.
Ät tillsammans med sprödrostat bröd typ chiabataskivor.
Snabbt, enkelt och gott.
2011-03-15, 16:03
Medlem
Baconlindad kycklingfilé är ju grymt. Du kan även linda köttfärsbiffar i bacon. Servera med potatismos och skysås. Mummaaaa!

Potatismos är ju stört gott bara det, så det kan inte gå fel så länge du inte har någon sjuk idé om att pulvermos går att äta.
2011-03-15, 19:27
Medlem
SalmonellaDicks avatar
Så många schyssta tips! Har bestämt mig för att prova på bacontårta den här gången. Låter för sjukt för att vara sant.
2011-03-15, 21:23
Medlem
Hankes avatar
En brud som verkligen gillar bacon? Nu har du ditt livs chans, grabben - såna växer inte på träd!

Bacon kombinerat med någon fisk, alltså typ någon seriös vit fisk, får guds gåva till människan att framstå som ännu hetare.
2011-03-15, 22:33
Medlem
Pappersvargens avatar
Ett par gånger har jag gjort en jävligt god, lite modern variant av skomakarlåda. Man gör potatismos/puré, på det lägger man en riktigt schysst stekt ryggbiff och på den ringlar man rödvinssås. Och så knaperstekt bacon på det. Otroligt gott.

Jag tror att det är den här:
http://www.ica.se/Recept/skomakarlad...psratt-701234/
2011-03-15, 22:44
Medlem
Salgouds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SalmonellaDick
Så många schyssta tips! Har bestämt mig för att prova på bacontårta den här gången. Låter för sjukt för att vara sant.

Harligt! Sag garna vad du tyckte sen.
2011-03-16, 08:22
Moderator
Evil Eds avatar
Finns tråd, låst.

https://www.flashback.org/t799884

/mod
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto