2011-03-14, 20:53
Medlem
Quzzas avatar
Tjena!

Finns det någon möjlighet att få apples app "Garageband" på en window dator?

Om så, snälla hjälp! Testade garageband på en skoldator idag, fan så kul det var
Citera
2011-03-14, 20:58
Medlem
Kannans avatar
Nej det går inte. Har inte forskat närmre i saken, men det skulle förvåna mig något oerhört.
Citera
2011-03-14, 20:59
Medlem
Noetlovskijs avatar
Nej det gör det inte. Då måste du installera OS X.

Finns trådar om det, om du skulle råka tycka det var värt det.
Citera
2011-03-14, 21:12
Medlem
Quzzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Nej det gör det inte. Då måste du installera OS X.

Finns trådar om det, om du skulle råka tycka det var värt det.

Men det borde finns någon Hobby programmerar som har programmerat det till Window OS tycker man.
Som sagt få finns det en del nördar i denna värd.
Senast redigerad av Quzza 2011-03-14 kl. 21:16.
Citera
2012-03-27, 14:51
Medlem
Netherworlds avatar
sitter å leker med Garageband, i brist på andra bättre program, och undrar om någon vet hur man ändrar taktart i bara vissa takter. Hur man ändrar grundtaktart på hela låten förstår jag, men finns det ingen möjlighet att ändra den i en eller flera takter och sen ändra tillbaks till grundtaktarten..?
Citera
2012-11-28, 21:29
Medlem
Hej,

Detta är antagligen en allmän fråga men uppstår enbart när jag använder garageband därav att jag vänder mig hit först.

Efter 5 minuter i programmet, ibland mindre, så bryts det och en bild kommer upp att jag måste stänga av datorn via on/off knappen.

Detta händer aldrig annars!

Är det en bugg? Hur rättar jag till det?

Använder MacBook Pro

Väldigt tacksam för svar
Citera
2012-11-29, 10:06
Medlem
GunnarBunkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faktorsatsen
Hej,

Detta är antagligen en allmän fråga men uppstår enbart när jag använder garageband därav att jag vänder mig hit först.

Efter 5 minuter i programmet, ibland mindre, så bryts det och en bild kommer upp att jag måste stänga av datorn via on/off knappen.

Det är en sk "Kernel Panic" vilket betyder att något allvarligt fel har inträffat i din dator.
Antagligen är din Garageband.app skadad eller begär systemfiler som är skadade!
Testa att installera om Garageband och reparera skivbehörigheter!
Citera
2012-11-29, 11:06
Medlem
jojobantas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kannan
Nej det går inte. Har inte forskat närmre i saken, men det skulle förvåna mig något oerhört.

Har forskat en del och känner en del musiker. Garageband är ultimat för den som vill leka lite utan att behöva spendera 100 timmar på att utbilda sig på ett mer avancerat program. De avancerade programmen är dessutom bara användbara om man sedan vill göra något som ligger på lite högre musikalisk nivå. Som svennebanan utan koll så tar det LÅNG tid innan man kan utnyttja ett "riktigt" musikprogram.

Och Windows har ingen motsvarighet till garageband. Det är detta (bl.a.) som gör att Apple tar marknadsandelar och får "vanligt" folk att köpa deras datorer.
Citera
2012-11-29, 14:43
Medlem
Okej tack för informationen.

Garageband är ju en del av operativsystemet, fanns ju när jag öppnade datorn första gången. Det skulle vara om jag laddar ner det?

Kan det ha att göra med att jag tagit in låtar som jag tankat?

Tack än en gång,
Citera
2012-11-29, 18:30
Medlem
tzjs avatar
Programvara - Mac OS --> Programvara - Windows
/Moderator
Citera
2012-12-01, 19:15
Medlem
TorrentLovers avatar
http://alternativeto.net/software/ga...atform=windows
Observera att Audacity inte är ett program för att skapa musik eller ljud, utan bara för att redigera och ändra ljud.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in