2011-03-14, 15:04
Medlem
jumpcuts avatar
Jag läste precis att Eric Saade anser sig vara helt rätt artist för att steka glaset. Av kontexten förstår jag att han menar att han kan strunta i glaset, skippa det. Men jag har aldrig hört ordet "steka" i ett sådant sammanhang tidigare. Är det någonting dialektalt, eller är det nytt, eller är det helt enkelt bara han som försöker vara cool genom att säga någonting ovanligt?
Citera
2011-03-14, 15:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jumpcut
Jag läste precis att Eric Saade anser sig vara helt rätt artist för att steka glaset. Av kontexten förstår jag att han menar att han kan strunta i glaset, skippa det. Men jag har aldrig hört ordet "steka" i ett sådant sammanhang tidigare. Är det någonting dialektalt, eller är det nytt, eller är det helt enkelt bara han som försöker vara cool genom att säga någonting ovanligt?
Eric S,var det han som "vann" melodifestischlagern?Han som sparkade sönder glasrutorna?Det krossades en del rutor i helgen av efterföljarna till muppen.
Varför inte fakturera stekarn?Fakta steket.Där har du nåt nytt.
Citera
2011-03-14, 16:38
Medlem
ugglor-i-mossens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trille
Eric S,var det han som "vann" melodifestischlagern?Han som sparkade sönder glasrutorna?Det krossades en del rutor i helgen av efterföljarna till muppen.
Varför inte fakturera stekarn?Fakta steket.Där har du nåt nytt.

Nej det är vår utrikesminister!

Sluta spela cool, du vet ju exakt vem han är. Du sitter säkert och läser hans blogg och har posters över hela ditt rum på honom. Ett gulligt litet fan

OnT: Ingen aning, säkert något han kom på själv, jag har då aldrig hört det tidigare. Helt ärligt, först fick jag upp en bild i huvudet på hur nån ställer ett glas i stekpannan tillsammans med en klick smör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in