• 2
  • 3
2011-03-19, 14:58
Medlem
Skägg-Krales avatar
De införde åldersgränsen när jag var 17, har jag för mig. Eftersom jag både rökte och snusade, och alltid köpte från samma två kiosker, så tyckte de väl synd om en. Så de sålde till stammisarna iaf.
Citera
2011-03-19, 15:16
Medlem
Tournis avatar
Testade mig runt på olika butiker och kiosker för att se om jag kunde köpa ut. Lyckades hitta en och handlade alltid där vid den tiden.
Citera
2011-03-19, 16:23
Medlem
Stormorfars avatar
Bad nån som var 18 att köpa, men så började jag typ snusa när jag var 17 år och fastnade när jag var 18 så var inga större problem. Cigg började jag röka lite då och då när jag var yngre, men man kände ju alltid nån som var 18.
Citera
2011-03-19, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackdude1845
Som rubriken lyder, hur bar ni er åt?

Själv så gick jag och mina kamrater till en alkoholiserad lodis som alltid köpte ut åt oss.
Sedan när jag och mina kompisar hade blivit nikotinberoende så försvann denne man.

Och då fick vi helt enkelt gå runt och fråga folk på stan tills vi fick ut.

Hur gjorde ni?

Dum fråga, det var bara att gå in i valfri livsmedelsbutik och köpa! inte fanns det något hinder för sådant när jag var ung.
Citera
2011-03-19, 16:50
Medlem
julepumlans avatar
snus från pappsen,
Cigg fick kompisar köpa
Citera
2011-03-24, 23:14
Bannlyst
Jag snodde snus i mellanstadiet. Skitduktig var jag och rik blev man. Kunde sno en 11-12 dosor varje gång sen sålde jag av nästan allt i skolan nästa dag (var ju cool så jag snusade lite själv). Man var som en kung ända tills en lärare såg allt och föräldrarna fick reda på vad jag höll på med.

Sen när man var 14-15-16-17 så fick man helt enkelt chansa och gå in i turkbutiker. Vill minnas en butik som försökte sälja l&m för 50 spänn. Han sålde lite allt möjligt i den affären eftersom det han sålde till snorungar var under disk och ibland kom det en zippåse flygande när han rotade runt efter cigg under kassan.
Citera
2011-03-24, 23:25
Medlem
Matchens avatar
Lokala Pressbyrån sålde ett bra tag, tills det blev för mycket liv bland föräldrarna. Efter det var det att gå runt mellan turkkioskarna tills man hittade någon som sålde.
Citera
2011-03-25, 00:15
Medlem
stifmeisters avatar
fick ta moppen in till stan för att handla på en liten kiosk, jag fick alltid köpa snus där så en dag tänkte jag köpa ett sexpack folköl, men då sa den äldre damen i kasan att det var för "riskfyllt"
Citera
2011-03-27, 19:19
Medlem
GetAReps avatar
Kommer ihåg hur jag försökte köpa när jag var 16 på den enda turkkiosken i stan.
Ägarens fru stod i kassan, hon bad om att få se leg, jag visade det och hon nekade när hon såg min ålder.
Två dagar senare går jag in igen, då står ägaren där, han vill se leg, jag visar och han tittar t.o.m. med ett förstoringsglas sen får jag tillbaka leget och två dosor General

Sen skröt jag om hur jag kunde köpa där sålänge gubben stod där, så då började snusbönderna gå dit och försökte köpa av ägarens fruga, när hon nekade så började dom gapa om att "andra i deras ålder minsann fick köpa". Så då sa hon väl åt mannen sin att han skulle titta riktigt noga och så var den korta perioden då snus var lättillgängligt över för min del.
Citera
2011-03-27, 19:23
Medlem
tzjs avatar
Eftersom det inte fanns åldersgräns och snus var billigare på den tiden jag var fjunig, så kunde jag och mina klasskompisar spendera en halv lunchrast med att panta burkar och köpa några dosor snus för pengarna.

Röda lacket var det som gällde då. Brings back memories....
Citera
2011-03-27, 21:39
Medlem
Matchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Eftersom det inte fanns åldersgräns och snus var billigare på den tiden jag var fjunig, så kunde jag och mina klasskompisar spendera en halv lunchrast med att panta burkar och köpa några dosor snus för pengarna.

Röda lacket var det som gällde då. Brings back memories....

Ahh, Röda Lacket. Smakade lite som körsbärslera tyckte jag och var väldigt enkelt att baka, även för en fjunig nybörjare. Inga problem att baka prisen så hårt att den gick att tappa på golvet, utan att gå sönder.
Citera
2011-03-27, 23:37
Medlem
Motherlands avatar
Jag gick helt enkelt in på närmaste turk-livs och köpte mig en dosa. Inga konstigheter. De flesta säljer åt minderåriga, speciellt om man ser lite äldre ut än normalt.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in