Finns väl få pokerrelaterade saker som är roligare än att sitta och gå igenom händer man spelat när man varit så full att man inte minns dem? Hög tid för en tråd om sådana händer, tycker jag. Syftet är dels underhållning, dels att få hjälp med att räkna ut hur man kan ha tänkt.
Postar här första handen från min fredagssession. Har märkt att första handen i varje fyllesession nästan alltid är rolig.
NL400 på Party.
$400 USD NL Texas Hold'em
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 1: A ( $497.10 USD )
Seat 2: Hero ( $250 USD )
Mysterium 1: Varför sätter jag mig på ett NL400-bord med $ 250? Varför spelar jag inte NL200 om det nu är den summan jag har tänkt spela med? Min första tanke var att jag vill få det att se ut som att jag sitter med hela rullen, men då borde jag ju ha köpt in mig för $ 248,32 eller liknande. Någon gissning?
Seat 4: B ( $400 USD )
Seat 5: C ( $961.73 USD )
Seat 3: D ( $422.20 USD )
Seat 6: E ( $317.10 USD )
A posts small blind [$2 USD].
Hero posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8c Ah ]
D will be using his time bank for this hand.
D raises [$12 USD]
B folds
C calls [$12 USD]
E folds
A calls [$10 USD]
'Hero calls [$8 USD]
Mysterium 2: UTG timebank-höjer och två synar. Jag tittar ner på monstret A8o och synar. Varför? Varför inte bara raise-folda och få handen avklarad, om jag nu tvunget ska spela allan i första handen?
** Dealing Flop ** [ 6d, 4c, 5s ]
A bets [$45 USD]
Hero calls [$45 USD]
Mysterium 3: Nytt fantastisk spel. SB donkar ut och jag har hittat hålpipan, men synen med den finns ju inte med dessa stackar. Går jag för en float? Hur törs jag göra det med PF-aggressorn och en gubbe till kvar att agera efter mig? Hur gör jag om någon av dem höjer?
D folds
C folds
** Dealing Turn ** [ Qs ]
A checks
Hero checks
Mysterium 4: Wow, vilket bjudläge jag får här! Båda de andra spelarna viker flop och vi är heads up till turn, där A checkar. Guldläge att gå för den float jag måste har varit inställd på när jag synade floppen. Finns inget annat än att beta och hoppas på det bästa, men icke. Jag checkar bakom.
Hur tänker jag här? Sänker jag inte hålpipan och Fi betar river så kan jag ju inte syna. Någon gissning?
** Dealing River ** [ 3s ]
A checks
Hero bets [$90 USD]
Inget mysterium här. Bara att tacka och ta emot. River ger ett scarecard som dessutom sannolikt inte träffar mycket av A:s range. Fanns inget färgdrag på floppen som han kan ha varit ute och farit med, så min showdown equity är minst sagt tveksam. Bara att smyga iväg något som ser ut som ett valuebet och hålla tummarna.
A folds
Hero does not show cards.
Hero wins $224.50 USD
All is well that ends well..
Synpunkter på denna hand? Gissningar om hur jag kan ha tänkt? Egna fyllehänder ni behöver hjälp med?
Postar här första handen från min fredagssession. Har märkt att första handen i varje fyllesession nästan alltid är rolig.
NL400 på Party.
$400 USD NL Texas Hold'em
Seat 6 is the button
Total number of players : 6/6
Seat 1: A ( $497.10 USD )
Seat 2: Hero ( $250 USD )
Mysterium 1: Varför sätter jag mig på ett NL400-bord med $ 250? Varför spelar jag inte NL200 om det nu är den summan jag har tänkt spela med? Min första tanke var att jag vill få det att se ut som att jag sitter med hela rullen, men då borde jag ju ha köpt in mig för $ 248,32 eller liknande. Någon gissning?
Seat 4: B ( $400 USD )
Seat 5: C ( $961.73 USD )
Seat 3: D ( $422.20 USD )
Seat 6: E ( $317.10 USD )
A posts small blind [$2 USD].
Hero posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ 8c Ah ]
D raises [$12 USD]
B folds
C calls [$12 USD]
E folds
A calls [$10 USD]
'Hero calls [$8 USD]
Mysterium 2: UTG timebank-höjer och två synar. Jag tittar ner på monstret A8o och synar. Varför? Varför inte bara raise-folda och få handen avklarad, om jag nu tvunget ska spela allan i första handen?
** Dealing Flop ** [ 6d, 4c, 5s ]
A bets [$45 USD]
Hero calls [$45 USD]
Mysterium 3: Nytt fantastisk spel. SB donkar ut och jag har hittat hålpipan, men synen med den finns ju inte med dessa stackar. Går jag för en float? Hur törs jag göra det med PF-aggressorn och en gubbe till kvar att agera efter mig? Hur gör jag om någon av dem höjer?
D folds
C folds
** Dealing Turn ** [ Qs ]
A checks
Hero checks
Mysterium 4: Wow, vilket bjudläge jag får här! Båda de andra spelarna viker flop och vi är heads up till turn, där A checkar. Guldläge att gå för den float jag måste har varit inställd på när jag synade floppen. Finns inget annat än att beta och hoppas på det bästa, men icke. Jag checkar bakom.
Hur tänker jag här? Sänker jag inte hålpipan och Fi betar river så kan jag ju inte syna. Någon gissning?
** Dealing River ** [ 3s ]
A checks
Hero bets [$90 USD]
Inget mysterium här. Bara att tacka och ta emot. River ger ett scarecard som dessutom sannolikt inte träffar mycket av A:s range. Fanns inget färgdrag på floppen som han kan ha varit ute och farit med, så min showdown equity är minst sagt tveksam. Bara att smyga iväg något som ser ut som ett valuebet och hålla tummarna.
A folds
Hero does not show cards.
Hero wins $224.50 USD
All is well that ends well..
Synpunkter på denna hand? Gissningar om hur jag kan ha tänkt? Egna fyllehänder ni behöver hjälp med?
Gick åt ett par tusenlappar den kvällen.