• 1
  • 2
2011-03-13, 19:51
Medlem
Okej, och vart vänder man sig för telefonförsäljare?
Citera
2011-03-13, 20:11
Medlem
Knotknets avatar
Jag tycker det är en ganska bra idé. Men jag tycker du ska göra detta tillsammans med en tjej med kåtsnyggt utseende och stora bröst som du använder till att knacka dörr och försäljning. Sen sköter du resten vid sidan om. Win win situation.
Citera
2011-03-13, 20:25
Medlem
KaptenHadocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Är det bara jag som hade tyckt det varit jävligt konstigt om en 18-åring knackade på och ville sälja kakor?

Ta jobb som telefonförsäljare istället om du nu är en så duktig säljare. Du kommer få mer betalt och slippa bli känd som kakmongot.
skulle själv inte direkt uppskatta om en 18:åring knackade på min dörr och ville sälja kakor.
Citera
2011-03-13, 20:49
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berg123
Okej, och vart vänder man sig för telefonförsäljare?

Internet, förslagsvis Google.
Citera
2012-04-25, 18:38
Medlem
aidsivars avatar
HEJ, jag har en fråga om det här också!

Jag håller på att utbilda mig till konditor och bagare. Vi har ett bageri i skolan som är fräscht, MEN som inte är klassat och får inte ta beställningar och sälja än. Därför får vi ta hem hur mycket vi vill av det som bakas där.
Jag brukar ta hem och skänka bort till folk i min kommun. Och här kommer frågan:
Får jag som privatperson sälja det som jag bakar i vårat fräscha skolbageri (som kommer att klassas i sinomtid) ?
Jag, som alla andra, behöver pengar för överlevnad. Jag är 20, har tagit studielån för att kunna betala hyra och käk.. Lite pengar som faktiskt inte är lånade vore faktiskt rätt trevligt att ha.
Citera
2023-07-22, 11:25
Medlem
Vad gäller om barn vill sälja kakor utomhus på offentliga platser?
Måste man få tillstånd från markägare. Finns det ägare på vanliga platser (vid vägkanten).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in