Jag tycker det är en ganska bra idé. Men jag tycker du ska göra detta tillsammans med en tjej med kåtsnyggt utseende och stora bröst som du använder till att knacka dörr och försäljning. Sen sköter du resten vid sidan om. Win win situation.
Jag håller på att utbilda mig till konditor och bagare. Vi har ett bageri i skolan som är fräscht, MEN som inte är klassat och får inte ta beställningar och sälja än. Därför får vi ta hem hur mycket vi vill av det som bakas där.
Jag brukar ta hem och skänka bort till folk i min kommun. Och här kommer frågan:
Får jag som privatperson sälja det som jag bakar i vårat fräscha skolbageri (som kommer att klassas i sinomtid) ?
Jag, som alla andra, behöver pengar för överlevnad. Jag är 20, har tagit studielån för att kunna betala hyra och käk.. Lite pengar som faktiskt inte är lånade vore faktiskt rätt trevligt att ha.
Vad gäller om barn vill sälja kakor utomhus på offentliga platser?
Måste man få tillstånd från markägare. Finns det ägare på vanliga platser (vid vägkanten).
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!