2005-06-20, 22:01
Medlem
fulltexts avatar
Råd o Rön, norskt test, GP
http://www.radron.se/templates/news____4603.asp
http://www.ekornes.com/sverige/svane/pdf/best_i_test_no.pdf
http://www.gp.se/gp/jsp/Crosslink.jsp?d=280&a=166953

Prisvärda och bra sängar (har en REGAL+ själv som är supernajs):
http://www.kungsangen.com/

Vad gäller IKEA så har jag en kompis som efter ett tips på nätet (Smartson) köpte en resårbotten, en resårmadrass att lägga ovanpå och en dyr bäddmadrass ovanpå det. Jag måste säga att han faktiskt lyckats skitbra till en skitpeng.
Citera
2005-06-20, 22:14
Medlem
GlittrigaGullans avatar
Eftersom det är ok med kuddrekommendationer här slänger jag in en Tempur Millenium edition-kudde. Den ger ett utmärkt stöd för nacke/hals och har en urskärning lämpad för på-sidan-sovare.

För övrigt är jag mycket nöjd med min 210x210 Lectus. Tillverkad en utbrytargrupp från Hästens. Lägre pris samma säng, förutom att den inte innehåller tagel.
Citera
2005-06-21, 11:20
Medlem
ulvenas avatar
Jag har dels en Lectus, utmärkt säng väl värd sitt pris tycker jag samt en vattensäng som jag gillar men om man har svårt för sin partners rörelser i sängen så är det inte att rekommendera.
Vet inte ens om det säljs vattensängar längre?
Dessutom, precis som Gullan, en Tempurkudde som jag älskar.
Citera
2005-06-24, 02:04
Medlem
sås på slipsens avatar
Dyra sängar värda sitt pris?
Kanske.
Kanske inte.

Åkte på semester förra året och gjorde turné på diverse vandrahem runt om i landet. Om man säger så här:
De har ju inte direkt Hästensängar på rummen...
Däremot har de flesta modell ribb-botten med en någorlunda tjock skumgummimadrass.

I dessa sängar sover jag som en gud! Sällan har jag vaknat så utvilad och pigg.
Ibland lurar jag på att kasta ut åbäket i sovrummet och köpa något liknande.
Citera
2005-06-26, 21:21
Moderator
tobess avatar
Köp en dyrare modell av något mindre känt märke är mitt råd.

Har du någon fabriksbutik i närheten så köp därifrån. Jag köpte min säng från en fabriksbutik, fick "2:a klassens" varor till kraftigt reducerat pris. Inget som helst fel på dem men de kan vara någon fläck eller något annat som gjort att de har hamnat i 2:a sorteringen. Fick punga ut 550€ för 2x80 cm sängar, 160cm bäddmaddras i latex och ben åt sängen. Kan säga att jag aldrig har sovit bättre.

Sängen är stadigt men samtidigt mjuk, just the way I like it. Att köpa en säng som man sjunker ner i av vad den är mjuk är..
Citera
2005-06-26, 21:28
Medlem
Tenshis avatar
dura vs billiga

Min syter jobbar i en butik och säljer skillnadne på sängar är gnaska stor men pris mässigt tvecksm om det är världt de.
Citera
2005-10-05, 22:13
Medlem
J@zons avatar
Köpte 2 nya sängar (2x90) på rea för 20.000 kr (ordinarie pris 34.000)
ångrar det inte en sekund
Tycker bara det är dumt att snåla på sängen
http://www.kungsangen.com/product/resar_kronan_main.asp
Citera
2005-10-06, 22:30
Medlem
Vattensängar. Vart tog dem vägen?

Vad hände med vattensängarna? De var väl populära på 80-talet? Varför försvann dem?
Citera
2005-10-07, 14:52
Medlem
muffes avatar
Min kusins best-man berättade att dom köpt en hästens, de bor på landet så det är rätt fuktigt i deras hus.. hur som helst var det rätt märkligt att sängen liksom började kännas varm att sova i, ännu märkligare var att den var varm när ingen låg i sängen.. det visade sig att den var full av larver, innan han slängde skiten skar han upp den och kollade nämligen.. då han ringde till hästens kundtjänst sa dem att han skulle få en ny och göra sig av med den gamla, jävligt vidrigt

Kort sagt, inte hästens ivf, inte värt pengarna!
Citera
2005-10-07, 15:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av muffe
Min kusins best-man berättade att dom köpt en hästens, de bor på landet så det är rätt fuktigt i deras hus.. hur som helst var det rätt märkligt att sängen liksom började kännas varm att sova i, ännu märkligare var att den var varm när ingen låg i sängen.. det visade sig att den var full av larver, innan han slängde skiten skar han upp den och kollade nämligen.. då han ringde till hästens kundtjänst sa dem att han skulle få en ny och göra sig av med den gamla, jävligt vidrigt

Kort sagt, inte hästens ivf, inte värt pengarna!

Bläää man skulle fan dö.

Men alltså hur blir det så? Tagel är ju håret som sitter på manen/svansen på olika djur.
Citera
2005-10-08, 23:40
Medlem
Frågan är sover man bättre i en dyrare säng mot sultran på ikea?????
Citera
2005-10-08, 23:59
Medlem
david85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slappo
Frågan är sover man bättre i en dyrare säng mot sultran på ikea?????

Ja det gör man.

Kan rekommendera Tempur, underbart material att sova på. Man känner inte heller av ifall ens partner rör på sig så det är perfekt ifall man har en partner...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in