2012-01-15, 18:45
Medlem
lundagrens avatar
Köpte min hästens dubbel för 19 900 på rea för utgående modeller. Tror de va runt 40% rea.
25 års garanti, blir inte många kronor per natt. Så jävla värt det.
Citera
2013-04-07, 15:22
Medlem
I Kina kostar en Hästens Luxuria nästan 500 000kr och det är fortfarande väntelista...
Citera
2013-04-07, 21:30
Medlem
lite bättre än vanligt men otroliga är dem inte
Citera
2013-10-14, 10:55
Medlem
Ni som tycker Hästens säng är dåliga, har ni provat sova i dem? och då menar jag inte i 5 minuter.
Jag har Hästens själv och det är ett nöje och gå och lägga sig varje kväll. Så skriv inte om sånt som ni inte har någon aning om.
Citera
2013-11-30, 15:11
Medlem
Tråden om lyxsängar (hästens, carpe diem, jensens, tempur etc) rådgivning

Hej!

Jag vill veta om ni som köpte några av dessa sängar kan berätta om era erfarenheter.

Jag har kikat in mig på Carpe Diem skaftö alternativt Jensen J6.

Hur bra överenstämmer komforten med den komfort ni upplevt i butik?

köpte ni sängen till reducerat pris och i så fall varför? (dexo ex, utförsäljning etc)

hur resonerade ni när ni köpte? (pris, komfort, märke e.t.c)

TEMPUR = Obehaglig känsla pga att man sjunker ner massor.
Hästens = Rutorna i sängen skapar obehag och gör att man får lägga mera fokus på att ligga rätt i "rutan" istället för skarvan mellan två.
Carpe diem = Högt pris och hög kvalite vad jag upplevt.
JENSENS = Lyxig känsla, sköna sängar överlag.

/ Investment
Citera
2013-11-30, 15:19
Medlem
Gresks avatar
Minns inte vilken säng vi har, frugan köpte en.

Känner att man inte ska hålla tillbaka när man köper en säng, du spenderar ju trotts allt väldigt mycket tid i den.
Citera
2013-11-30, 16:25
Medlem
Har en Jensen Exclusive (eller vad fanken den nu heter). Köpte bara för att frugan vill ha en sådan säng. Jag har aldrig haft ryggproblem eller något och sov alldeles utmärkt i min gamla IKEA-säng också. Slog till för att vi köpte den via en polare som varit säljare, så vi fick 40 % rabatt. Jag tror det inte är så stora skillnader mellan märkena, så det är bättre att man provar ut en säng som passar just dig än att du siktar på något speciellt märke.

Disclaimer: jag är lite anti dessa sängsäljare för de är så jäkla på, försöker få en att slå till "för det är rea just nu" (vilket det alltid är när man kommer dit) och kommer med krystade pseudovetenskapliga påstående om att man sover bättre pga ditten eller datten. Vissa sängar kostar som en bättre begagnad bil, trots det inte är någon raketforskning vi snackar om.
Citera
2013-11-30, 16:43
Medlem
Intressant vilken kedja gällde det om man får fråga? Håller med om att säljarna är mycket intresserade av att sälja och frågar typ "finns det någon anledning att ni inte kan slå till idag?" osv.
Citera
2013-11-30, 16:54
Medlem
Jag har en Hästens Excel (har jag för mig att den heter) och jag är väldigt nöjd med den. Den är snart 20 år gammal, men är fortfarande lika bekväm. Köpte den inte på reducerat pris, utan mina föräldrar var då ute efter en säng som jag kunde ha länge, och det hade de rätt i.
Citera
2013-11-30, 17:05
Medlem
Köpte den dyraste samt hårdaste på ikea med den stora extra madrassen som kostar runt 4000, vad jag förstått är det just den sistnämnde som är det riktigt viktiga. Har tempur kudde och sover fantastiskt skönt.

Så som du sover i sängen kommer ni kropp att vara, har du en mjuk säng med mycket kuddar, så kommer du se ut som "ringaren i Notre Dam" vid 60 års åldern.

Kroppen tar otroligt med stryk i dessa mjuka sängar, vilket vår kropp inte är anpassad för.

Tror att allt mitt gick på runt 30k och det är väl värt varenda öre, spenderar en 1/3 av dagen i sängen, så är det ett givet beslut att kosta på en bra säng.
Citera
2013-11-30, 17:07
Medlem
auto607989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blandband1
Jag har en Hästens Excel (har jag för mig att den heter) och jag är väldigt nöjd med den. Den är snart 20 år gammal, men är fortfarande lika bekväm. Köpte den inte på reducerat pris, utan mina föräldrar var då ute efter en säng som jag kunde ha länge, och det hade de rätt i.

Att ha samma säng i 20 år känns så jävla smutsigt. Kan bara tänka mig hur mycket svett,hudavlagringar, damm det är i ett sådant äckel. Men eftersom jag inte har nån hästens så kanske jag inte vet om att man lämnar in sängen på kemtvätt med viss intervall, berätta gärna hur det går till. För jag vet nothing.

mvh
Citera
2013-11-30, 19:44
Moderator
rotadents avatar
Två trådar om dyrare sängar sammanfogade.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in