• 1
  • 2
2011-03-13, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dka
http://www.myfoxboston.com/dpp/news/...ealth-20110304

=]

Äsch, skit i det. Socialkonstruktivisterna hävdar ju att att våra uppfattningar är pålagda av samhället. Thomasteoremet beskriver ju "Om människor definierar situationer som verkliga blir de verkliga till sina konsekvenser". Och jag bestämmer mig för att betrakta resultaten som sanna.

Själv väntar jag spänt på nån som utforskar hur det förhåller sig med att titta på rumpor också. Har en känsla av att man kan förvänta sig banbrytande resultat bara man tar sig an uppgiften med erforderlig hängivenhet.

/Ff, Amatörforskare

Edit: varför ligger tråden i humorforumet? Borde ju ligga under forskning/vetenskapstemat
Senast redigerad av faktafascisten 2011-03-13 kl. 12:58. Anledning: uppdatering
Citera
2011-03-13, 13:03
Medlem
Synergys avatar
Men det gäller ju inte enbart tuttar när man tar undersökningens slutsats i beaktande. Ifall det ger utlopp för medicinskt och psykologiskt välmående med sexuell upphetsning som faktor gäller det även andra typiskt kvinnliga drag såsom rövar och höfter. Kanske beror det även på om man är tutt- eller rumpkille

Detta gäller nästan enbart större bröst för min del när kvinnor böjer sig ner och visar hela tuttskåran. Inte sällan försöker jag försäkra mig om huruvida hon bär bh eller ej för att därmed kanske få se bröstvårtorna. Detta tycker jag själv ger mig en kick av välbefinnande och värme
Citera
2011-03-13, 13:33
Medlem
Intressanta infallsvinklar, Synergy! Tror verkligen att du har helt rätt angående den generella attraktionsteorin. Men betyder inte detta i konsekvensens namn att validiteten i den gamla "tutt- eller rumpkille"-dikotomin kan ifrågasättas? "Både och" snarare än "antingen eller", alltså.

Låt oss hoppas att fler inlägg i tråden kan kasta ljus över fenomenet. Även om tråden ligger i fel forum
Citera
2011-03-13, 15:41
Medlem
Cregers avatar
då borde det vara hälsosamt att kolla på porr med?
Citera
2011-03-13, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dka
http://www.myfoxboston.com/dpp/news/...ealth-20110304 =]
Oh well, även om studien är falsk så kan man inte undgå att tänka i de banorna ändå.
För mig känns det att detta mycket väl skulle kunna vara sant.

Citat:
Ursprungligen postat av faktafascisten
Edit: varför ligger tråden i humorforumet? Borde ju ligga under forskning/vetenskapstemat
Haha, jag kände att detta lutade mer åt humordelen än åt mer viktig forskning. Men men, vad vet jag om prioriteringar, haha.

Citat:
Ursprungligen postat av Creger
Jag tror nog att om man kollar på mer vanlig porr, inte extrem porr.
Citera
2011-03-21, 09:15
Medlem
Maledictuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creger

Jag utgår från det iaf...
Citera
2011-11-11, 13:44
Medlem
Inte någon fantastisk upptäckt direkt, ganska uppenbart att saker i den här stilen (läs: sexuell upphetsning) har någon form av långsiktig positiv effekt för ens välbefinnande.
Senast redigerad av Peter_18 2011-11-11 kl. 13:48.
Citera
2011-11-11, 13:51
Medlem
salxars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MindBlasting
Staring at breasts is good for your health
Haha, vad trevligt.
Detta är numera vetenskapligt bevisat enligt en tysk studie.

Vad tror ni, känner man sig mer "frisk" om man stirrar på bröst minst 10 minuter om dagen?

PS. Tyckte detta lutade mer åt humor än i M&H (medicin & hälsa) DS.
http://www.snopes.com/humor/iftrue/breasts.asp
Falskt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här