Ja, alltså, vilken är den som gör magen mer orolig eller producerar ofantliga mängder av gaser?
Ska inte direkt säga att min mage är känslig för någonting speciellt, men innan idag käkade jag en pizza med tacokryddmix samt tzatzikisås och jävlar vad den satte fart på magen. Förutom det att jag sitter och fjärtar nu lite titt som tätt så undrar jag hur jag kan få det att sluta och att eventuellt förebygga något liknande nästa gång?
Finns det även mat som man kan tillaga som har en direkt motsatt effekt och som gör magen lugnare än vad den är just nu?
Min mage blir i alla fall kass av fet mat. Märker en tydlig skillnad på om jag har klämt i mig något fett och salt jämfört med något magrare och nyttigare. Annars finns det en del att läsa på nätet också: http://www.prolina.se/radgivande-art...gaser-i-magen/
Proviva och Activia är superbra för oroliga magar
Har visserligen problem med en mage som knappt är igång alls men nämda produkter brukar skapa någon form av balans ialla fall.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!