• 1
  • 2
2011-03-14, 19:42
Medlem
Om man har senaste servicepack installerat, ett rejält virusskydd och inte är administratör så ser jag inte problemet.
Citera
2011-03-14, 19:55
Medlem
Ultimatrixs avatar
Windows 2000 + kör browsern i http://sandboxie.com/ så kan inget virus i världen köra driveby på din dator.

Har sen aldrig lyckats fått virus i XP under de åren jag kört som administratör utan virusskydd, så IMO kommer inte du heller få något om du bara håller dig borta från tysk hästporr när du kör med IE5
Citera
2011-03-15, 02:23
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Om man har senaste servicepack installerat, ett rejält virusskydd och inte är administratör så ser jag inte problemet.
Senaste servicepack för windows 2000 kom för ungefär 6 år sedan så det ger nog inget vidare skydd och frågan är om det går att hitta ett uppdaterat virusskydd som fungerar på ett så pass gammalt operativ. Windows98 är ännu värre eftersom du definitivt inte får tag på ett aktuellt virusskydd som fungerar och att dom senaste uppdateringarna till detta system kom för många år sedan. Sedan är man alltid administratör i windows98 och filsystemet Fat32 ger alltid alla tillgång till allt. Man bör nog inte köra någonting äldre än XP idag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in