2011-03-12, 20:30
Medlem
Intressant inlägg på newsmill om hur det kan gå för en man när kvinnan snärjer in känslomässigt hat mot mannen som grundar sig i personliga problem.

Rubrik - Till alla män med tveksamma relationer; Spring för livet
Länk - http://www.newsmill.se/artikel/2011/03/11/till-alla-m-n-med-tveksamma-relationer-spring-f-r-livet

Citat:
Här går jag som kvinna ut och berättar om hur lätt det är för mig som kvinna att hitta på i princip vad som helst för vårt rättsväsende. De köper det, inga problem..
[...]
När vi träffades gick jag ifrån Allt. Jag ville vara tillsammans med min älskade.

Inte konstigt att han blev just, mitt allt.

Jag var livrädd för att bli lämnad. Efter ett par glas vin tog mina hjärnspöken greppet om mig.
Jag provocerade fram bråk ,ville mana fram bekräftelse på det som inte fanns.

Under dessa urladdningar försökte min sambo lämna bostaden, han stoppades av mig.

Plötsligt stod vi där, två fyllskallar som drog och slet i varandras kläder. Efter dessa sammandrabbningar vaknade vi upp med blåmärken på våra kroppar.

Man får det när man drabbar samman i en trång hall, min sambo hade fler blåmärken. Blåmärken som inte uppkommit pga av bråk i en trång hall, det var blåmärken som uppkommit genom våld från mig.

Här kan man ställa sig frågan varför min sambo blivit dömd av Tingsrätten när det uppenbarligen var jag som tillfogat honom våld?

Svaret är mycket enkelt.

Som kvinna kan jag säga vad som helst när det gäller relationsvåld, polisen köper det.

Vad behöver ändras för att oskyldiga män inte skall åka dit?
Senast redigerad av KlokOchSnygg 2011-03-12 kl. 20:32.
Citera
2011-03-12, 20:36
Medlem
Roadblocks avatar
Hela den allmänna synen på kvinnor som oskyldiga och hjälplösa behöver ändras för det.

Jag har den synen själv, även om jag och syrran bråkar tar jag det ändå försiktigt med slagen när jag slår tillbaka. Det känns konstigt att ens slå kvinnor då de ändå inte har en chans men man vill få utlopp för sin ilska genom försiktiga slag
Citera
2011-03-12, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roadblock
Jag har den synen själv, även om jag och syrran bråkar tar jag det ändå försiktigt med slagen när jag slår tillbaka. Det känns konstigt att ens slå kvinnor då de ändå inte har en chans men man vill få utlopp för sin ilska genom försiktiga slag

Om en man slår tillbaka så är han stenrökt, spelar ingen roll hur mycket stryk han får av tjejen.
Absolut inte mer än att skydda sig eller möjligen putta undan (långsamt) så man kan låsa in sig i något rum eller fly bostaden.

Det skall givetvis inte vara tillåtet och slå någon annan heller, men jag tror att män som blir slagna av kvinnor inte tas på allvar. Samtidigt har systemet klätt av dem försvaret eftersom trots att mannen kan vara dubbelt så stark så kan han inte använda sig av fysiken ens för att försvara sig. Minsta märke på tjejen och han ligger väldigt illa till
Citera
2011-03-12, 21:24
Medlem
Men för i helsike... Damen slår sig för bröstet och är stolt för att hon tar ansvar och oroar sig nu för män som inte också har en sambo som hon med ryggrad - och så har hon blåljugit ihop en hemsk historia och satt dit sin "älskling" på 15 månader?!

Nej, fy tusan vilken obehaglig människa. Sen kan hon försöka skylla på spriten om hon vill, men hon var banne mig inte onykter under hela processen utan det handlar om att hon är en låg och hämndlysten typ. Nu har hon ju verkligen sin stackars sambo under kontroll när han sitter inlåst så hon känner sig förstås lugn, men nu måste hon ju snabbt försöka få till en förklaring på sitt vidriga beteende genom att ljuga ihop en ny historia om att det är så här alla andra också gör så att hon kan övertala sambon om att just hon nu har sett ljuset och blivit en God Människa...

Stackars sambo. Förhoppningsvis nyktrar han till även när det gäller relationen nu när de är ifrån varandra, och sen hoppas jag att han sätter dit henne ordentligt och klipper all kontakt.
Citera
2011-03-12, 21:34
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare
Men för i helsike... Damen slår sig för bröstet och är stolt för att hon tar ansvar och oroar sig nu för män som inte också har en sambo som hon med ryggrad - och så har hon blåljugit ihop en hemsk historia och satt dit sin "älskling" på 15 månader?!

Nej, fy tusan vilken obehaglig människa. Sen kan hon försöka skylla på spriten om hon vill, men hon var banne mig inte onykter under hela processen utan det handlar om att hon är en låg och hämndlysten typ. Nu har hon ju verkligen sin stackars sambo under kontroll när han sitter inlåst så hon känner sig förstås lugn, men nu måste hon ju snabbt försöka få till en förklaring på sitt vidriga beteende genom att ljuga ihop en ny historia om att det är så här alla andra också gör så att hon kan övertala sambon om att just hon nu har sett ljuset och blivit en God Människa...

Stackars sambo. Förhoppningsvis nyktrar han till även när det gäller relationen nu när de är ifrån varandra, och sen hoppas jag att han sätter dit henne ordentligt och klipper all kontakt.

Men jag vill fokusera på en helt annan sak. Ingen av oss är perfekt, men det finns några areor i våra liv där saker och ting ska fungera perfekt.. rättsväsendet, myndighetsutövande och annat. Kritiken om att hon som kvinna kan säga "lite vad som helst" och polisen köper det är det jag vill lägga vikt vid - inte att hon tidigare varit ett kräk.
Citera
2011-03-12, 21:40
Medlem
Dafels avatar
Kvinna misshandlar man: mannen får 15 månader

Pia Larsson erkänner i en debattartikel på Newsmill att hon misshandlat sin sambo, ljugit för polisen om att det var tvärtom, och blev trodd. Han blev dömd.

http://www.newsmill.se/artikel/2011/03/11/till-alla-m-n-med-tveksamma-relationer-spring-f-r-livet

Vad säger ni feminister om det här? Är ni medvetna om dessa privilegium ni besitter i samhället?
Citera
2011-03-12, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Varmare

Varmare, jag håller helt med dig i principerna. Men jag trodde direkt att det här är fejk när jag läste det, och har också nu i kväll fått info om att det är så. Och då blir det ju ännu värre.
Citera
2011-03-12, 21:56
Medlem
Typiskt män, kan vi inte få stopp på det här våldet snart? Kvinnliga rättigheter, fortsätt kämpa mina systrar! Feminismen ska segra!
Citera
2011-03-12, 21:57
Medlem
kalkys avatar
han borde lappat tillbaka
Citera
2011-03-12, 22:00
Medlem
Vi måste få stopp på det här mansvåldet, jag föreslår att killarna obligatorisk ska gå speciella kvinnliga moralkurser genom hela sin skolgång så de lär sig hur man beter sig som en bättre människa. Som en kvinna.
Citera
2011-03-12, 22:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men jag vill fokusera på en helt annan sak. Ingen av oss är perfekt, men det finns några areor i våra liv där saker och ting ska fungera perfekt.. rättsväsendet, myndighetsutövande och annat. Kritiken om att hon som kvinna kan säga "lite vad som helst" och polisen köper det är det jag vill lägga vikt vid - inte att hon tidigare varit ett kräk.

Ja, det är klart att det ska fungera perfekt varenda gång men det är ju väldigt svårt så länge det finns människor som denna obehagliga typ. Jag vet inte hur man skyddar systemen från dessa psykopatliknande beteenden, om det ens går. Jag tror dock att de flesta inte orkar hålla masken lika länge som hon, förhoppningsvis, men det är klart att varenda en, är en för mycket. Det är folk som hon som glatt betalar för att andra ska vittna falskt, hon har förstås haft en hel hög med vittnen som "har sett honom slå henne blodig vid flera tillfällen", kanske falska läkarintyg, kanske har skadat sig själv t.o.m, det skulle inte förvåna mig en sekund. Hon är ju en riktig mardröm för vilket rättssystem som helst! Därför är det också så viktigt att hon åker dit för allt hon gjort, förmodligen hamnar hon väl på hispan till slut kan man hoppas men hon får gärna dras ett par varv i kvällspressen och här på Flashback först, för så här gör man inte!

Och att hon är stolt för att hon tar ansvar, och att hon anser sig ha ryggrad... det är ju bara för mycket. Hon saknar totalt all skam och självinsikt. Det här tyckte jag nästan var bäst av allt, den millisekundsnabba intraspektionen som är så uppenbart genomfalsk: "Jag har försökt förstå hur det kunde gå fel." Ja hur? Vem kan förstå, vem kan förklara något så totalt oförklarligt? Jaja, det är säkert synd om henne på något vis, men det är jag för upprörd för att se för tillfället. Stackars sambo.
Citera
2011-03-12, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berengar
Varmare, jag håller helt med dig i principerna. Men jag trodde direkt att det här är fejk när jag läste det, och har också nu i kväll fått info om att det är så. Och då blir det ju ännu värre.

Fejk? Påhittad historia alltihopa? Håhå jaja. Det kan tydligen bli hur uselt som helst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in