Citat:
Ursprungligen postat av morrhugg
Men jag vill fokusera på en helt annan sak. Ingen av oss är perfekt, men det finns några areor i våra liv där saker och ting ska fungera perfekt.. rättsväsendet, myndighetsutövande och annat. Kritiken om att hon som kvinna kan säga "lite vad som helst" och polisen köper det är det jag vill lägga vikt vid - inte att hon tidigare varit ett kräk.
Ja, det är klart att det ska fungera perfekt varenda gång men det är ju väldigt svårt så länge det finns människor som denna obehagliga typ. Jag vet inte hur man skyddar systemen från dessa psykopatliknande beteenden, om det ens går. Jag tror dock att de flesta inte orkar hålla masken lika länge som hon, förhoppningsvis, men det är klart att varenda en, är en för mycket. Det är folk som hon som glatt betalar för att andra ska vittna falskt, hon har förstås haft en hel hög med vittnen som "har sett honom slå henne blodig vid flera tillfällen", kanske falska läkarintyg, kanske har skadat sig själv t.o.m, det skulle inte förvåna mig en sekund. Hon är ju en riktig mardröm för vilket rättssystem som helst! Därför är det också så viktigt att hon åker dit för allt hon gjort, förmodligen hamnar hon väl på hispan till slut kan man hoppas men hon får gärna dras ett par varv i kvällspressen och här på Flashback först, för så här gör man inte!
Och att hon är stolt för att hon tar ansvar, och att hon anser sig ha ryggrad... det är ju bara för mycket. Hon saknar totalt all skam och självinsikt. Det här tyckte jag nästan var bäst av allt, den millisekundsnabba intraspektionen som är så uppenbart genomfalsk: "Jag har försökt förstå hur det kunde gå fel." Ja hur? Vem kan förstå, vem kan förklara något så totalt oförklarligt?

Jaja, det är säkert synd om henne på något vis, men det är jag för upprörd för att se för tillfället. Stackars sambo.