2011-03-12, 18:08
Bannlyst
Hejsan,

Har nyligen kpt mig en ny laptop. En ASUS N53J, och r hittills mycket njd med den. Det enda problemet jag har sttt p r att jag inte fr multimediatangenterna att funka!

Tangenterna jag r ute efter r framfrallt volymknapparna, men ven paus och play naturligtvis.
Det finns ngot som heter Express Gate som jag inte heller riktigt frstr mig p dess funktion?

Angende tangenterna s r jag vl medveten om att man ska hlla inne "fn" knappen och sen trycka p de olika alternativa tangenterna, men detta fungerar tyvrr inte. Kan det finnas ngon slags sprr som jag mste lsa upp fr att f det att fungera?

Det r liknande denna dator, dock med en hel del hrdvarufrndringar s som i7 processor istllet;
http://www.asus.se/product.aspx?P_ID=EAixEcDXUHX7pClB

Manualen finns ven att ladda hem dr, s om ngon har lust att kika p den och se om jag har missat ngot uppenbart s uppskattar jag det!

Tackar p frhand!
Citera
2011-03-12, 19:18
Medlem
tigerrakets avatar
Express gate r ett litet operativsystem s att sga. Du kan komma t internet Mozilla d, Skype, email m,m utan att behva vnta p att Windows startar upp. Expressgate r betydligt snabbare n Windows i uppstart. Lite som ett ndsituationsprogram. Behver du prata med ngon snabbt kan du gra det p 6 sekunder
Citera
2011-03-12, 21:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tigerraket
Express gate r ett litet operativsystem s att sga. Du kan komma t internet Mozilla d, Skype, email m,m utan att behva vnta p att Windows startar upp. Expressgate r betydligt snabbare n Windows i uppstart. Lite som ett ndsituationsprogram. Behver du prata med ngon snabbt kan du gra det p 6 sekunder

Okej, knns ju ganska ondigt men d vet jag det! Har du ngon aning om varfr de andra multimediafuntioner inte fungerar?
Citera
2011-03-13, 11:16
Bannlyst
Ngon som har en aning?
Citera
2011-03-13, 11:39
Medlem
Har du windows 7 kan du skriva tjnster eller services i skrutan p start.
Kolla s Human interface device HID r aktiverat.

Du kan ocks skriva msconfig och kolla tjnster dr.
Testa installera drivrutiner fr ditt tangentbord ocks.
Citera
2011-03-14, 11:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madsession
Har du windows 7 kan du skriva tjnster eller services i skrutan p start.
Kolla s Human interface device HID r aktiverat.

Du kan ocks skriva msconfig och kolla tjnster dr.
Testa installera drivrutiner fr ditt tangentbord ocks.

Jag frstr inte riktigt hur det skulle lsa mina problem? D jag vill anvnda mina snabbtangenter s r ju inte det ett alternativ?
Citera
2011-03-14, 11:58
Medlem
Jadu, eftersom tangentbord r ett HID s kan det ju vara bra om HID r aktiverat fr att allt skall funka som det skall.

Hade nyligen det problemet sjlv att multimedia inte funkade och d var det HID som inte var aktiverat.

Edit: Eller sg nu att det var en laptop. Testa med det nd.
Senast redigerad av madsession 2011-03-14 kl. 12:00.
Citera
2011-03-15, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av madsession
Jadu, eftersom tangentbord r ett HID s kan det ju vara bra om HID r aktiverat fr att allt skall funka som det skall.

Hade nyligen det problemet sjlv att multimedia inte funkade och d var det HID som inte var aktiverat.

Edit: Eller sg nu att det var en laptop. Testa med det nd.

Ska kolla om det r aktiverat nr jag har mjlighet! terkommer
Citera
2011-03-21, 17:25
Bannlyst
Har nu provat och det r aktiverat! Ngra andra tips? Det kan inte bara finnas ngon enkel lsfunktion som jag har kommit t?
Citera
2011-03-24, 15:37
Bannlyst
Ngon?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här