2011-03-12, 16:34
Medlem
Hej!

precis om rubriken lyder, någon som har några tips o råd för att få upp sin fps i tex World of wacraft ?

Länk till datorn jag har nedan

http://store.apple.com/us/cart
Citera
2011-03-12, 16:54
Medlem
winkers avatar
Sänk onödiga effekter
Citera
2011-03-12, 17:00
Medlem
som tex ?
Citera
2011-03-12, 17:05
Medlem
Tratts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajdra
som tex ?

Shadows(skuggor).

Stäng av bakgrund program osv, fast du länkade till din varukorg vi kan inte se vilken dator du pratar om.
Citera
2011-03-12, 17:24
Medlem
Myx0x3s avatar
OS X är så optimerat som det är, du kommer tjäna 1-2 fps genom att stänga av skuggor osv..

Get-more-pay-less funkar inte med Apple produkter.

Om du ha mer FPS, köp en bättre Mac!

Btw, din länk är endast till min egna shop-cart
Citera
2011-03-12, 18:23
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Myx0x3
OS X är så optimerat som det är, du kommer tjäna 1-2 fps genom att stänga av skuggor osv..

Get-more-pay-less funkar inte med Apple produkter.

Om du ha mer FPS, köp en bättre Mac!

Btw, din länk är endast till min egna shop-cart
Man får väl visst bättre fps genom att sänka videoinställningar, ljug inte.
Citera
2011-03-12, 18:27
Medlem
snousers avatar
Citat:
OS X är så optimerat som det är, du kommer tjäna 1-2 fps genom att stänga av skuggor osv[...]

Varför skulle det vara så?

Beräkningarna som görs vid rendering av skuggor och liknande effekter tar ju kräm (i brist på annat ord) från övriga processer. Plockar man bort en sådan beräkning så har man helt plötsligt gjort plats åt andra, möjligen viktigare processer.
Citera
2011-03-12, 19:36
Medlem
Myx0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Man får väl visst bättre fps genom att sänka videoinställningar, ljug inte.

Citat:
Ursprungligen postat av snouser
Varför skulle det vara så?

Beräkningarna som görs vid rendering av skuggor och liknande effekter tar ju kräm (i brist på annat ord) från övriga processer. Plockar man bort en sådan beräkning så har man helt plötsligt gjort plats åt andra, möjligen viktigare processer.

Citat:
This changes the look of MacOS X completely, and speeds up its operation for slower Macs (such as G3)
Källa: http://unsanity.com/haxies/shadowkiller

En dator med senaste processorarkitekturen och ett hyffsat nytt grafikkort ska lätt kunna rendera skuggor utan att slöa ner ett program avsevärt!

Flaskhalsen ligger i hårdvaran, inte i mjukvaran!

Han kommer tjäna cirka 5-10% (MAX) på det hela, det är isf bättre och sänka grafikkortsinställningarna i Wow för att få bättre FPS.

Edit: dessutom renderas inga skuggor när man kör full-screen i wow, vad jag kan tänka mig iaf!
Citera
2011-03-12, 19:52
Medlem
snousers avatar
Citat:
[...]En dator med senaste processorarkitekturen och ett hyffsat nytt grafikkort ska lätt kunna rendera skuggor utan att slöa ner ett program avsevärt![...]

Det stämmer säkert, men faktum kvarstår; plockar man bort onödiga beräkningar så ger man plats åt andra operationer.

Citat:
[...]Flaskhalsen ligger i hårdvaran, inte i mjukvaran![...]

Förutsatt att samma renderingsalgoritmer använder ja, men det är väll ingen som påstått något annat?

Citat:
[...]Han kommer tjäna cirka 5-10% (MAX) på det hela, det är isf bättre och sänka grafikkortsinställningarna i Wow för att få bättre FPS.[...]

Nu har jag bara spelat Super Tux, så jag har inga andra siffror att jämföra med.
Jag ligger i vilket fall som hest på 80 fps, en förbättring på 5-10% skull betyda 4-8 fps mer, vilket är 200 till 800 procent bättre än siffrorna du nyss nämnde.
Senast redigerad av snouser 2011-03-12 kl. 19:54.
Citera
2011-03-12, 20:02
Medlem
Snöjs avatar
Citat:
Källa: http://unsanity.com/haxies/shadowkiller

En dator med senaste processorarkitekturen och ett hyffsat nytt grafikkort ska lätt kunna rendera skuggor utan att slöa ner ett program avsevärt!

Flaskhalsen ligger i hårdvaran, inte i mjukvaran!

Han kommer tjäna cirka 5-10% (MAX) på det hela, det är isf bättre och sänka grafikkortsinställningarna i Wow för att få bättre FPS.

Edit: dessutom renderas inga skuggor när man kör full-screen i wow, vad jag kan tänka mig iaf!
Det är inte skuggor på fönster i t.ex Finder som det syftas på, utan skuggor i spelet. Sänker man dessa skuggor eller stänger av dem helt i WoW så får man ganska mycket mer fps.
Citera
2011-03-12, 20:11
Medlem
Myx0x3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snöj
Det är inte skuggor på fönster i t.ex Finder som det syftas på, utan skuggor i spelet. Sänker man dessa skuggor eller stänger av dem helt i WoW så får man ganska mycket mer fps.

Säg det på en gång då

trodde dom snacka om grafiken i OS X! haha

Edit: känner mig lite dum! haha
Senast redigerad av Myx0x3 2011-03-12 kl. 20:18.
Citera
2011-03-12, 20:13
Medlem
Här finns det lite att läsa om WOW på mac: http://www.wowwiki.com/World_of_Warc...nality_on_Macs

Och utan att ha några bra källor på det så tror jag att prestandan i spel generellt sett blir bättre om man kör windows på macen(via bootcamp).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in