Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-12, 16:32
Medlem
nach0ss avatar
Hejsan, jag har precis skaffat spacechem, men när jag försöker spela det så är bilden för stor för min skärm. Alltså så vissa knappar är utanför så jag inte kan trycka på dem.

Sedan finns det inga inställningar i spelet förutom fullscreen och keep ascept ratio. men blir ingen skillnad vad jag än väljer, någon som vet vad man kan göra? Testade även att byta upplösning på skärmen men blev ingen skillnad.

Jag har en ACER netbook.
Citera
2011-03-12, 17:47
Medlem
Solid.Alvedons avatar
Men måste funka att ändra under options. 5 tum's skärm eller?
Citera
2011-03-12, 21:33
Medlem
nach0ss avatar
10 tum. Har försökt kolla runt i olika inställningar men inget jag testar verkar funka. Exakt vart ligger inställningarna? Det går inte höja upplösningen då jag har på max 1024x600
Senast redigerad av nach0s 2011-03-12 kl. 21:35.
Citera
2011-03-13, 06:20
Medlem
Solid.Alvedon:
Netbooks har inte sån bra upplösning. För att få bättre måste han koppla den till en extern skärm. Har han Win 7 starter så måste han även byta ut den mot en av de andra Win 7 versionerna eftersom starter låser bilden så att man bara kan ha exakt samma som netbooks skärmen. Hjälpte INTE att ta bort Microsoft grafikdrivrutiner och ersätta dom med kretstillverkarens.

nach0s:
Är det uppe och nere du inte ser knapparna?
Senast redigerad av panpo98 2011-03-13 kl. 06:25.
Citera
2011-03-13, 15:40
Medlem
nach0ss avatar
uppe är jag inte säker om jag ser hela eller inte men nere är iallafall 2cm bortklippt.

Har även windows XP.
Citera
2011-03-13, 16:11
Medlem
XP är bara att koppla in extern skärm och ändra upplösningen som vanligt. Utan extern skärm vet jag tyvärr inte.

Jag såg några youtube filmer när jag sökte med på spelet med google men jag såg intet speciellt viktigt som fattades längst kanterna i de filmerna. Du kan koppla in en extern skärm för att kolla om det är något som du behöver viktigt som hamnar utanför bilden.

Vet någon hur det skulle blir bättre att köra spelet i windowed läge och sen maximera fönstret?

Jag gör det med vissa spel på min stationära eftersom jag har 2 skärmar och vill se video, surfa mm samtidigt som jag spelar.

http://compsimgames.about.com/cs/firsttimehere/ht/gamewindowed.htm
Instruktioner om windowed. Tog bara första länken när jag sökte på windowed med google så det kan finnas bättre länkar.
Citera
2011-03-13, 16:44
Medlem
nach0ss avatar
Det är ett par ganska viktiga knappar på botten. Sedan når jag inte ens knappen för att starta spelet. Hoppades på att det skulle gå utan extern skärm, blir ingen skillnad i fullskärm eller fönster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in