Haha... Okej, titta på den här bilden:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/nataggblaa.JPG
1. De där små kuddarna ska tydligen skapa nog utrymme för nätaggsfläkten att suga in luft från?
2. Så såg det ut innan jag pillat något.
3. Kopplat in moderkortet, grafikkortet och vad jag tror är sladdarna till de 4 chassifläktarna.
Som ni ser på bild 2 hängde det massa 4-pins kontakter med endast 2 små kablar. Jag tog även bort någon sorts adapter som satt på graffikkortet. Det satt en 6-pin i kortet som delades på två 4-pin. Från nätagget gick det en 6-pin som det stod PCI-E på så jag tog bort adaptern och satte den i gfxkortet.
4.
5. Det är kablarna jag har kvar. Den 8-pins kontakten gick visst att dela på och jag satten den i 4-pin kontakten som sticker fram bakom moderkortet på bild 4.
Detta är då kablarna jag har kvar. Två 4-pin och vad jag har hört ska vara någon "floppy" kontakt till vänster och två kontakter jag antar ska sitta i dvd:n och hdd:n till höger.
Problemet är ju att kontakten når inte från hdd:n på botten i chassit till dvd:n högst upp?
6. Som ni ser sitter det tydligen ingen fläkt på baksidan av nätagget utan bara på botten. Fick väl någon billig skit men jag hoppas det ska fungera i alla fall.
Jag förstår att jag säker får allt att verka jävligt krångligt men jag har aldrig bytt eller satt dit något i en dator någonsin och vill göra allt rätt så att om det strular kan de inte skylla på mig.