• 1
  • 2
2011-03-20, 14:56
Medlem
*FACEPALM* *FACEPALM* MEGA *FACEPALM*

Det är inget fel varför skulle det vara? datorn har sina saker som måste startas upp och det kan förvissa då synas en blinkande understreck typ. However så är inget fel.

Ingen annan har varit så dum att den trott det va fel på sin dator pga detta så det finns inte på google.
Citera
2011-03-20, 17:06
Medlem
precixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creme.fraiche
*FACEPALM* *FACEPALM* MEGA *FACEPALM*

Det är inget fel varför skulle det vara? datorn har sina saker som måste startas upp och det kan förvissa då synas en blinkande understreck typ. However så är inget fel.

Ingen annan har varit så dum att den trott det va fel på sin dator pga detta så det finns inte på google.

seriöst hur jävla efterbliven är du? kommer ju inte längre än understrecket?
Citera
2011-03-21, 14:56
Medlem
roleones avatar
Kommer du in i Windows ändå eller fastnar den där? Du berättar inte detta vilket gör det omöjligt för oss att veta om det är ett fel du upplever eller om det, som många andra påpekat, helt enkelt är grafikkortets idle-process. Om det är så att datorn inte tar sig förbi detta blinkande underscore så kan du gå in i Bios och ändra boot-prioriteten till att börja med din optiska lagringsenhet (dvd/cd). Stäng dock inte av hårddisken såsom du nämnde för då kommer du inte kunna installera om ditt windows (logiskt eller hur? )
Citera
2011-03-21, 16:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av precix
seriöst hur jävla efterbliven är du? kommer ju inte längre än understrecket?
Ehm? säg det då, eftersom du inte nämnt det så tror många att du bara får se ett sträck en tväris och sedan kmr in i windows.

Men då låter det som om du har problem med att boot processen, du säger att du stängt av din HDD och skivläsare osv, varför?

När du startar upp tryck på F12 eller vilken knapp nu ditt moderkort säger att du ska trycka på för att välja boot device. Välj sedan HDD:n som du har OS på eller pröva på olika om du är osäker, detta är mig veterligen inte permanent så om du får till det så måste du gå in på BIOS och välja boot ordning.

Pröva att koppla ut alla nyligen instoppade minneskort eller usb devices innan du bootar, det kan för vissa fucka boot ordningen, Been there done that.

Dumförklara mig inte, formulera topic tydligare så skulle du fått ovanstående till svar istället för det tidigare svar. Va väll inte helt klar i knoppen när jag skrev det heller, hade LAN under natten och sov inte förns 16-17 tiden.
Citera
2011-03-21, 17:07
Medlem
Du måste installera om ditt windows, som folk redan sagt.
Citera
2011-03-22, 01:44
Medlem
roleones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creme.fraiche
Ehm? säg det då, eftersom du inte nämnt det så tror många att du bara får se ett sträck en tväris och sedan kmr in i windows.

Citat:
Ursprungligen postat av precix
Alltså kommer jag ingenstans.

Jag var också lite tveksam dock men valde att fråga istället för att häckla. Ofta räcker det längre.
Citera
2011-03-22, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av roleone
Jag var också lite tveksam dock men valde att fråga istället för att häckla. Ofta räcker det längre.
Jaja men jag trodde till 100% att han kom in i windows men bara störde sig på det lilla strecket, va som sagt inte helt klar när jag skrev det.
Citera
2011-03-22, 18:04
Medlem
Hoppar på tråden då jag har samma problem.

För mig verkar det som att väldigt många releaser av Windows 7 använder sig av en så kallad Windows Loader (misstänker att denna skriver över MBRen?).
Installationen går bra ändra fram till de att det är dags att starta om burken, där laddar den bara BIOS och sen kommer den inte mycket längre utan de där förbannade vita strecket börjar blinka, antar att det är något strul med MBRen här.

Jag har hittat en release som inte använder någon Loader men den är ostabil och jag har probem med BSOD i tid och otid.
Har testat ett tiotal andra releaser men ingen av dom fungerar, kvittar om det är vista eller win7, jag misstänker att dom uppbyggda ganska snarligt och använder sig av samma Loader.

Har pillat på det mesta i BIOS men utan resultat.

Datorn är en desktop PC AMD64
Citera
2011-03-23, 07:47
Medlem
Lösning:
Som jag misstänkte så var det Windows Loader som knarkade till MBRen. Installerade EasyBCD och nu funkar de som de ska.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in