2011-03-12, 13:59
Medlem
Finns det något sätt att se vilken årsmodell man har när det gäller Derbi Senda Xtreme SM? Är det något i designen som skiljer sig eller finns det något nummer man kan kolla? Behöver nämligen veta vilken årsmodell det är man har

Obs, google ger flera olika resultat av årsmodeller när man söker på ett år...
Citera
2011-03-12, 14:03
Medlem
När fyller du 15? (tänkte ge lite tips om EU-kortet bara)

Har du inga papper på den? handbok etc?
Citera
2011-03-12, 14:04
Medlem
Hypotesens avatar
Derbi bytte motorer 06

02-05 EBS motorn

06-11 D50 motorn

Är det en Eu moped? Kolla upp regg nr på transportstyrelsen/polisen så kommer all info upp om fordonet. Om inte, ta en bild i profil så kan jag hjälpa dig med årsmodellen.
Citera
2011-03-12, 14:40
Medlem
Körkortet är fixat och våren är påväg, så det är därför jag behöver veta årsmodellen

Det är en EU-moped och jag hittade ett registreringsbevis, men det var blankt under årsmodell. Däremot kunde jag med hjälp av en kod på registreringsbeviset logga in på transportstyrelsen och få ytterligare information. Där står det: "Fordonsår: 2008" - så jag antar att det är en 08a?
Citera
2011-03-12, 21:08
Medlem
svartmarknads avatar
Enkelt, har den ett hål i kylarvingarna ? http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:A...Q7tqhlUGUiC0NU

Då är den äldre en 06
Citera
2011-03-13, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8197
Körkortet är fixat och våren är påväg, så det är därför jag behöver veta årsmodellen

Det är en EU-moped och jag hittade ett registreringsbevis, men det var blankt under årsmodell. Däremot kunde jag med hjälp av en kod på registreringsbeviset logga in på transportstyrelsen och få ytterligare information. Där står det: "Fordonsår: 2008" - så jag antar att det är en 08a?

Därmed är du 15?
Citera
2011-03-13, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av qazwsxedc
Citat:
Ursprungligen postat av 8197

Därmed är du 15?

Haha nej, jag har fixat B-körkort - det kanske är många som säger körkort istället för förarbevis när det kommer till EU-moppar? Det kan ha förändrats sedan jag tog mitt förarbevis, för numera står det som ett tillägg på mitt körkort.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in