2011-03-12, 13:33
Medlem
Hej alla datafantaster

Jag har laddat ner en fil..det är en synth som man använder i Logic Pro.

Den ursprungliga filen var EN .rar fil vilket jag tycker är normalt. Det visade sig vara svårare än vad jag trodde att få den till en .dmg.

Efter jag packat upp .rar filen med Unarchiver 2.2 som jag alltid använder så blev en mapp till med en .nfo mapp där det inte står ett skit och sen fem stycken .zip filer.

Nu börjar jag bli lite snurrig...

När jag sedan packade upp den första .zip filen så skapades en mapp. I mappen så fanns det en .rar fil IGEN och en .nfo-fil lika värdelös som den innan.

Det jag gjorde härnäst var följande:

Jag Öppnade .rar filen och då skapades en .dmg fil men min fråga är Hur lägger jag ihop alla 5 .zip filer tillsammans eller alla 5 .rar filer eller alla 5 .dmg filer tillsammans för att kunna installera detta..?? Hjälp mig gärna ni som kan

Mitt första ämne på FB, hoppas jag hamnade i rätt tråd osv. annars ber jag om ursäkt och skyller på att jag är nybörjare =)

Chingchong
Citera
2011-03-12, 13:42
Medlem
RandomAccs avatar
En print screen skulle hjälpa, .nfo filen är en info filen som du borde kunna öppna med notepad, där kanske står något om hur du ska göra?
Citera
2011-03-12, 13:47
Medlem
truperts avatar
Packa upp första raren.
Få 5 zip.
Markera ALLA zip-filer.
Packa upp till EN mapp med flera rar-filer.
packa upp första rar-filen.
Du får din dmg.
Citera
2011-03-12, 13:48
Medlem
Dust0rs avatar
Dte är en 0day release du har fått hem, som någon har packat ihop till en enda .rar-fil för att förenkla att ta hem den från t.ex megaupload eller liknande.
Enligt scene-standarden skall 0days vara packade i 1,44MB .zip-filer.

Skitsamma.

Det viktiga är de .rar som ligger i .zip-filerna.
Välj att packa upp den fil som heter .rar, .r01 eller .r001 så följer de andra efter automatiskt.
Citera
2011-03-12, 14:50
Medlem
largeinlifes avatar
UNRAR på första filen. Ställ dig i mappen med Terminal och kör detta. Så får du en mapp med de sista rarfilerna i och de är bara att packa upp.
Kod:
find . -name '*.zip' -exec unzip -d ./extracted -o {} \;
Citera
2011-03-13, 23:56
Medlem
Fantastiskt ! Tack för alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem