2011-03-12, 13:33
Medlem
Hej alla datafantaster

Jag har laddat ner en fil..det r en synth som man anvnder i Logic Pro.

Den ursprungliga filen var EN .rar fil vilket jag tycker r normalt. Det visade sig vara svrare n vad jag trodde att f den till en .dmg.

Efter jag packat upp .rar filen med Unarchiver 2.2 som jag alltid anvnder s blev en mapp till med en .nfo mapp dr det inte str ett skit och sen fem stycken .zip filer.

Nu brjar jag bli lite snurrig...

Nr jag sedan packade upp den frsta .zip filen s skapades en mapp. I mappen s fanns det en .rar fil IGEN och en .nfo-fil lika vrdels som den innan.

Det jag gjorde hrnst var fljande:

Jag ppnade .rar filen och d skapades en .dmg fil men min frga r Hur lgger jag ihop alla 5 .zip filer tillsammans eller alla 5 .rar filer eller alla 5 .dmg filer tillsammans fr att kunna installera detta..?? Hjlp mig grna ni som kan

Mitt frsta mne p FB, hoppas jag hamnade i rtt trd osv. annars ber jag om urskt och skyller p att jag r nybrjare =)

Chingchong
Citera
2011-03-12, 13:42
Medlem
RandomAccs avatar
En print screen skulle hjlpa, .nfo filen r en info filen som du borde kunna ppna med notepad, dr kanske str ngot om hur du ska gra?
Citera
2011-03-12, 13:47
Medlem
truperts avatar
Packa upp frsta raren.
F 5 zip.
Markera ALLA zip-filer.
Packa upp till EN mapp med flera rar-filer.
packa upp frsta rar-filen.
Du fr din dmg.
Citera
2011-03-12, 13:48
Medlem
Dust0rs avatar
Dte r en 0day release du har ftt hem, som ngon har packat ihop till en enda .rar-fil fr att frenkla att ta hem den frn t.ex megaupload eller liknande.
Enligt scene-standarden skall 0days vara packade i 1,44MB .zip-filer.

Skitsamma.

Det viktiga r de .rar som ligger i .zip-filerna.
Vlj att packa upp den fil som heter .rar, .r01 eller .r001 s fljer de andra efter automatiskt.
Citera
2011-03-12, 14:50
Medlem
largeinlifes avatar
UNRAR p frsta filen. Stll dig i mappen med Terminal och kr detta. S fr du en mapp med de sista rarfilerna i och de r bara att packa upp.
Kod:
find . -name '*.zip' -exec unzip -d ./extracted -o {} \;
Citera
2011-03-13, 23:56
Medlem
Fantastiskt ! Tack fr alla svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem