2011-03-12, 03:26
Medlem
Paisanos avatar
http://www.messagefrommasters.com/Li...ti-freedom.htm

Vad har ni för tankar om denna idé om frihet?

Om man är inne på logiska slutledningar och sunt förnuft, antar jag att man inte håller med. Men har man sett djupare in i säg själv, så kanske det finns en poäng i det han säger...
Citera
2011-03-12, 03:51
Medlem
versio-vulgatos avatar
Jag tänkte att han varlite väl utsvävade i sin frihetstext. Att till exempel ha sex i en park kan vara stötande och bli deprimerande för de som inte har någon patner.
För mig ställer jag mig till den frihetsynen som innebär frihet till något: att man är fri när man har möjlighet att genomföra det man önskar. Denna syn medför att frihet förekommer i grader; man kan vara mer eller mindre fri. Den innebär också att en persons frihet kan inskränka en annans, vilket i sin tur betyder att det blir omöjligt att föreställa sig ett samhälle där alla är fullständigt fria. Man kan också få sin frihet begränsad av annat än andra människor. Att hoppa till månen eller flyga utan mekaniska hjälpmedel torde till exempel vara omöjligt för alla människor
Citera
2011-03-12, 04:53
Medlem
Paranormalens avatar
Man är inte fri så länge man böjer sig.
Citera
2011-03-12, 16:46
Medlem
Choice is an illusion, created between those with power, and those without. - Merovingian, Matrix
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in