2011-03-11, 23:45
Medlem
Reggaemans avatar
Jag är säkert inte ensam om att verkligen hata facebook och vad den hemsidan har gjort med människors kommunikation, finns verkligen ingen som nuförtiden kan bjuda in nån till en fest genom att säga det till personen, utan allt sker nu bara genom facebook.

Jag har bojkottat facebook i snart 3 år nu, i början endast pga att dom äger rättigheterna till alla ens bilder man lägger upp (vet ej om det är så fortfarande) men det gick sedan över till att bojkotta sidan endast för att jag stör mig så totalt på att människors kommunikation om tex inbjudningar osv minskat till nästan noll och bara sker via facebook.

I och med att facebook skapades så har säkerligen mer än 80% av mina polare på msn slutat använda msn helt och hållet, säg att jag hade 20 st som jag pratade med regelbundet på msn innan facebook, nu är det kanske max 3 stycken som är inne regelbundet och enligt dom snackar dom nästan bara med mig eftersom ingen annan är inloggad.

Så min fråga är, om facebook skulle läggas ner nu av någon anledning och ingen ny liknande sida skulle skapas, skulle folk börja använda msn igen och faktiskt börja prata med varandra när man träffas?

Långt inlägg för en liten fråga jag vet och är kanske en konstig fråga men bara nåt jag funderade på
Citera
2011-03-11, 23:48
Medlem
Jag tror att MSN skulle utan tvekan användas mycket mer än vad det gör just nu. Jag har själv inte Facebook, tack och lov, men de flesta jag känner använder det och kommunicerar dagligen (endast) genom det. Men däremot tror jag att det skulle bli mer MSN- samt SMS-kontakt än att ringa sina vänner.
Citera
2011-03-11, 23:50
Medlem
iMatters avatar
Jag kör skajp med mina polare, mest för jag gillar voice, dvs old fashion telephone style. Mer personligt och man får mer sagt.
Citera
2011-03-11, 23:56
Medlem
Facebook använder man för att hålla sig uppdaterad av vad som händer i staden, relationer, facebook bråk är alltid jävligt underhållande att läsa, en del klasser på min skola har börjat få läxor via facebook, och en dag hade dom en hel skoldag via facebook, alltså deras lärare gav dom uppgifter på facebook, som de sen skulle skicka in till läraren via facebook meddelande när de var klara.

Msn använder man när man har kollat igenom facebook, youtube, flashback, aftonhorans framsida, för att bara ha lite tidsfördriv med sina vänner.

Allting, Facebook, Msn, Sms används dock mestadels för min del för att bestämma tider som jag träffar mina vänner på i verkligheten.
Citera
2011-03-11, 23:56
Bannlyst
Förmodligen skulle msn börja användas mer igen men Facebook är det bästa som hänt mänskligheten och lär inte försvinna inom överskådlig framtid
Citera
2011-03-11, 23:57
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smackdown
Jag tror att MSN skulle utan tvekan användas mycket mer än vad det gör just nu. Jag har själv inte Facebook, tack och lov, men de flesta jag känner använder det och kommunicerar dagligen (endast) genom det. Men däremot tror jag att det skulle bli mer MSN- samt SMS-kontakt än att ringa sina vänner.

Jag har inte en enda polare som inte har facebook vilket är sjukt störande eftersom tack vare det så får man aldrig längre en endaste liten gnutta info om nån har fest, fyller år eller bara vill festa tack vare facebook, blir i princip utfryst.

Har inget direkt emot det för vill ja festa så ere ju bara att jag själv hör av mig via sms eller ringa, men hemsidan har verkligen förstört kommunikationen som man hade "förr i världen"
Citera
2011-03-11, 23:59
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av northix
Förmodligen skulle msn börja användas mer igen men Facebook är det bästa som hänt mänskligheten och lär inte försvinna inom överskådlig framtid

Man kan ju bara hoppas att skiten blir hackad och raderad men det är nog bara önskedrömmar
Citera
2011-03-12, 00:03
Medlem
Börja använd facebook om det stör dig så mycket att alla använder det. Vad spelar det för roll om dom äger dina bilder? det är bara bilder.
Citera
2011-03-12, 00:03
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lnus
Facebook använder man för att hålla sig uppdaterad av vad som händer i staden, relationer, facebook bråk är alltid jävligt underhållande att läsa, en del klasser på min skola har börjat få läxor via facebook, och en dag hade dom en hel skoldag via facebook, alltså deras lärare gav dom uppgifter på facebook, som de sen skulle skicka in till läraren via facebook meddelande när de var klara.

Msn använder man när man har kollat igenom facebook, youtube, flashback, aftonhorans framsida, för att bara ha lite tidsfördriv med sina vänner.

Allting, Facebook, Msn, Sms används dock mestadels för min del för att bestämma tider som jag träffar mina vänner på i verkligheten.

Det är ju sånt här jag menar, vafan har hänt med världen om ungjävlar nuförtiden inte ens orkar ta sig till plugget utan att få läxor via facebook, samma sak med lärarna.
Varför inte skrota alla skolor och bara sköta all undervisning från facebook-chatten, skulle ju funkar så jävla bra.
Citera
2011-03-12, 00:06
Medlem
toxicvaccines avatar
Facebook är bara en jävla skitgrej en fitta kommit på att skapa
Citera
2011-03-12, 00:07
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KateH
Börja använd facebook om det stör dig så mycket att alla använder det. Vad spelar det för roll om dom äger dina bilder? det är bara bilder.

Jag har inget problem med folk som äger ett facebook-konto, bara det faktum att man tex

Man hänger tillsammans med sina polare en hel dag utan att någon nämner minsta lilla om att det tex ska vara en stor födelsedagsfest i helgen

på måndagen efter får man reda på att alla man känner har vart på festen och det enda dom kan komma med till försvar är "ameh du har ju inte facebook, hur ska vi då kunnat säga nåt"

Folk kan inte prata normalt med varandra längre! det är det jag vill komma fram till

Det här var bara ett exempel som du förstår men you get the point
Citera
2011-03-12, 00:08
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toxicvaccine
Facebook är bara en jävla skitgrej en fitta kommit på att skapa

"Mark Zuckerberg"
Citera
  • 1
  • 2