2011-03-11, 22:16
Medlem
hej. (vet ej om de är rätt kategori jag är i nu) men men.....

jag vill byta oprativ nu i min Asus Eee pc 1001 ha minidator. Är xp i den nu och vill ha windows 7. Men eftersom att de är en minidator så finns de ingen cd/dvd i den.

Hur får jag in windows 7 i datorn då??? usb-minne?? om usb-minne är de settet så hur ska jag lägga in windows7 på minnet så att de går att starta instaleringen? går de att koppla ihop den med en annan dator och få in de på de settet?

Är inte grym på datorer och flera av er lär ju garva. men tacksam för alla tips
Citera
2011-03-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S80-T6
hej. (vet ej om de är rätt kategori jag är i nu) men men.....

jag vill byta oprativ nu i min Asus Eee pc 1001 ha minidator. Är xp i den nu och vill ha windows 7. Men eftersom att de är en minidator så finns de ingen cd/dvd i den.

Hur får jag in windows 7 i datorn då??? usb-minne?? om usb-minne är de settet så hur ska jag lägga in windows7 på minnet så att de går att starta instaleringen? går de att koppla ihop den med en annan dator och få in de på de settet?

Är inte grym på datorer och flera av er lär ju garva. men tacksam för alla tips

usb låter inte som en dum idé, äger ingen mini-PC själv, men boota på usb och installera den vägen borde inte vara några problem. Bara lite inställningar i BIOS "and your good to go"

Lycka till.
Citera
2011-03-11, 22:20
Medlem
Mr Hectors avatar
Via USB går bra, sök efter Windows 7 USB tool.
Citera
2011-03-11, 22:29
Medlem
behövs inte usb eller cd för att installera win 7. installationen skapar en x partition som den bootar från vid omstart.
Jag har gjort det flertalet gånger...
de e som att installera ett vanligt spel eller likande
Citera
2011-03-11, 22:45
Medlem
Kasporrs avatar
Fixa en extern läsare och stoppa in installationsskivan där!
Citera
2011-03-11, 22:58
Medlem
oki. då är usb bäst då.

Går de att installera windows 7 från en annan dator och man kopplar ihopp dom?

Windows 7 ligger i min vanliga dator och finns inte i denna minidatorn.

När jag lägger in 7an i den så vill jag blåsa bort allt på hårddisken.

Jaga en extern cd/dvd spelare kan bli en lång prosidur...........

Nån som vet om de är bäst med xp eller windows 7 i en Asus Eee pc 1001 ha mini dator?????
Citera
2011-03-12, 09:34
Medlem
JagSkrevs avatar
Varför kan folk aldrig söka innan dom startar trådar?! Varför skulle du vara den första som undrar detta?
Citera
2011-03-12, 10:14
Medlem
Har samma dator stoppar du in w7 så måste du se till så du har ordentligt med minne hade starter var inte nöjd med den så jag uppgradera fick minnes brist så fick uppgradera minnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in