2011-03-11, 21:00
Medlem
Hej! Nr jag frsker starta min nstan nya Acer laptop hittar den inte Windows 7. Felmeddelandet som kommer upp r PXE-E-61: "Media test failure, check cable"/ PXE-MOF: Exciting Broadcom PXE ROM. och "Operating System not found". Ngra ider? Helt novis. Kanske lmna till f? Garantin gller fortfarande! Om nn orkar tacksam fr svar!
Citera
2011-03-11, 21:04
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
PXE r ett protokoll fr att boota frn ntverk. Datorn frsker uppenbart gra det. Den klagar p att kabeln inte r i. Stng av funktionen i Bios eller i ntverkkortets Bios.
Citera
2011-03-11, 21:05
Medlem
conter1s avatar
Det lter som att det r ngot fel p hrddisken... Jag tror att du fr fixa en ny hrddisk
Citera
2011-03-11, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
PXE r ett protokoll fr att boota frn ntverk. Datorn frsker uppenbart gra det. Den klagar p att kabeln inte r i. Stng av funktionen i Bios eller i ntverkkortets Bios.

Ok Tack men hur kommer man dit? mvh
Citera
2011-03-11, 21:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av conter1
Det lter som att det r ngot fel p hrddisken... Jag tror att du fr fixa en ny hrddisk

Ok tack ska kunna g p garantin eller hur? Inkpt sept-10 p Expert. mvh
Citera
2011-03-11, 21:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davao
Ok Tack men hur kommer man dit? mvh

Se manualen som ingick i ditt datorkp.
Citera
2011-03-11, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Se manualen som ingick i ditt datorkp.

Ok ska testa det! mvh
Citera
2011-03-12, 12:49
Medlem
Desvrre r ditt hk/hdd trasigt, anledningen att du fr upp detta medellande r ju att BIOS gtt igenom alla boot-"options", men hittar inte ngot att starta ifrn. S det jag skulle gjort r att ta ut hrddisken (nej du frstr inte garantin/sitter inga checks-marks dr) och sedan stta den in igen. Men det lter som det r def HDD.

r full s ber om urskt fr mitt svammel

Mvh Mobz!
Citera
2011-03-12, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
Desvrre r ditt hk/hdd trasigt, anledningen att du fr upp detta medellande r ju att BIOS gtt igenom alla boot-"options", men hittar inte ngot att starta ifrn. S det jag skulle gjort r att ta ut hrddisken (nej du frstr inte garantin/sitter inga checks-marks dr) och sedan stta den in igen. Men det lter som det r def HDD.

r full s ber om urskt fr mitt svammel

Mvh Mobz!

Ok Mobz!

Tack fr ditt svar! Kablar din info vidare till den som tar tag i problemet. mvh
Citera
2011-03-12, 21:32
Medlem
2010 s lg vran fel procent p hrdiskar oavsett mrke p dryga 12%, acer och packars-bell (som acer ger) drog upp snittet dom lg p 18%. Toshiba hade minst fel, och dom anvnder sina egna? hrddiskar. S ta backup folk

nnu lite fullare.....

Notis: P mitt jobb tar vi in ca 200 laptops i mnaden fr garanti renden.

Mvh Mobz!
Citera
2011-03-13, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
2010 s lg vran fel procent p hrdiskar oavsett mrke p dryga 12%, acer och packars-bell (som acer ger) drog upp snittet dom lg p 18%. Toshiba hade minst fel, och dom anvnder sina egna? hrddiskar. S ta backup folk

nnu lite fullare.....

Notis: P mitt jobb tar vi in ca 200 laptops i mnaden fr garanti renden.

Mvh Mobz!

Ok tack Mobz! Brukar det ta lng tid att f tillbaka den efter inlmning? mvh
Senast redigerad av davao 2011-03-13 kl. 10:43.
Citera
2011-03-13, 15:51
Medlem
vet inte riktigt vilka det r som reparerar acer i sverige, Infocare?. Om den blir skickad till Acer fr du rkna med 3-4 veckor. Infocare ca 10 arb dagar (iaf hr i Norge).

Mvh Mobz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in