2011-03-11, 20:28
Medlem
jag har precis blivit ordinerad nozinan mot konstant ångest. någon som provat detta?
Citera
2011-03-11, 20:36
Medlem
SebastianIngrossos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av neonbodystyle
jag har precis blivit ordinerad nozinan mot konstant ångest. någon som provat detta?

Ja, jag skulle inte börja gå på det igen. Det funkade inte som det skulle för mig.
Citera
2011-03-11, 20:52
Medlem
Cruella de Vils avatar
Den medicinen brukar ofta användas som sömnmedicin på avdelningar har jag för mig.
Citera
2011-03-11, 20:55
Medlem
dumtekteks avatar
Det är en neuroleptika som läkare skriver ut mot ångest med brist på kunskap/vill inte skriva ut benzo. En skit medicin, kanske inte om man är psykotisk eller hör röster etc.

Man blir bara allmänt seg av den, en skit medicin. Försök få benzo istället om du nu har ångest
Citera
2011-03-11, 21:35
Medlem
Citat:

Om du skrivit lite mer om din bakgrund så kanske jag hade svarat lite annorlunda, men nu säger jag bara SKITLÄKARE...de testar allt möjligt skit på en (tex seroquel)...när de inte hittar nåt vettigt (som inte är vanebildande) slänger de allt möjligt på en.

Tyvärr är benzo det bästa som finns, tyvärr vanebildande, du får ofta en tolerans mot det och måste öka dosen, ett fåtal kan ligga på en låg dos hela livet och klara det och då är det den bästa medicinen som finns mot ångest.

Måste du trappa upp hela tiden så kommer du oxå till en gräns där du måste gå ner i dos (vilket inte är lika kul)

Önskar dig lycka till med allt...benzo...sista utvägen (ser jag det som iaf)

Edit: Till TS (har du fått den för GAD, generellt ångest syndrom?)
Senast redigerad av modvec 2011-03-11 kl. 21:37.
Citera
2011-03-11, 21:41
Medlem
jag äter redan benzo, lite för mycket, därför man vill minska den konstanta ångesten så jag ska slippa sitta och peta i mig den skiten
Citera
2011-03-11, 21:42
Medlem
och ja, mot GAD.
Citera
2011-03-12, 00:03
Medlem
reilevs avatar
lyrica är ju mot GAD. borde funka
Citera
2011-03-12, 01:59
Jag hade Nozinan ett tag, värdelös... Bytte min Theralen emot det, eftersom jag inte tyckte Theralenet verkade som sömnmedicin. Tog 100 mg per kväll. Funkade lika bra/dåligt som Theralen. Ibland hände inte ett skit, ibland kunde man somna normalt, o ibland blev man obehagligt trött.

Sen nu, den senaste månaden, så har jag haft ökad ångest o oro, så jag bad om Nozinan att ta dagtid, men det fick jag inte. Sen bad jag om att få Theralen dagtid, men nä... Istället höjer han dosen Iktorivil (benzo, beroendeframkallande)! Jag vill inte ta mer Iktorivil, för det är skitsvårt att trappa ner den.
Citera
2011-03-13, 15:41
Medlem
Vilka doser nozinan ??? Helt omöjligt detta utan veta doser.....

(Ser massa trådar förövrigt där folk säger "jag tar lite blabla.. vad är felet)....... SÄG hur ni doserar allihop)

Citera
2011-03-15, 19:01
Medlem
Citat:
jag äter redan benzo, lite för mycket, därför man vill minska den konstanta ångesten så jag ska slippa sitta och peta i mig den skiten

Lider verkligen med dig för jag vet vad du pratar om *om man bara kunde få slippa den NÅN DJA gång*...antar jag är på rätt spår?

Har själv GAD, ganska avancerad sådan enl. utsaga från läkare och vad de plitar ner i sina journaler. Lyrica är UNDERLIGT nog den enda de inte testat på mig.

Benzon tog de bort, trots att den hjälpte och jag höll mig på samma dos under väldigt lång tid.

Vilken typ av benzo tar du, jag är av erfarenheten att bättre "klös" inte alltid har bäst ångestdämpande effekt. Jag fick "tyvärr" första gången xanor och den är väääldigt lätt att överdosera så att man även får den lugnande effekten, ångestdämpning får man på lägre dos.

EDIT: ursäktar att jag gick OT men hoppas TS kan ha nytta av informationen ändå
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in