2011-03-11, 19:54
Medlem
tigerrakets avatar
Har köpt en WD extern Hdd. Gjorde backup på filerna via Smartware och undrar nu om jag kan kasta det som låg på datorn?
Citera
2011-03-11, 21:42
Medlem
Peders3ns avatar
Upp till dig. Vill du ha kvar dom eller inte?
Citera
2011-03-12, 00:06
Medlem
Ja!s avatar
Smartware backupar bilder och sånt va? Jag vet inte exakt vad den backupar så jag skulle inte lita på den. Jag vet inte ens hur man får tillbaka grejerna. Gör en egen backup, dvs kopiera de filerna du vill spara manuellt till hårddisken. Sedan kan du ta bort dem från datorn om du vill spara plats.
Citera
2011-03-12, 01:14
Medlem
Peders3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ja!
Smartware backupar bilder och sånt va? Jag vet inte exakt vad den backupar så jag skulle inte lita på den. Jag vet inte ens hur man får tillbaka grejerna. Gör en egen backup, dvs kopiera de filerna du vill spara manuellt till hårddisken. Sedan kan du ta bort dem från datorn om du vill spara plats.

Använder samma backup prog. Har du en tom hårddisk och du har en WD ikopplad så använder ju datorn såklart den. Då flyttar programmet över allt. sen ska du stänga av datorn dra ut smartware hdd:n sen starta igen
Citera
2011-03-12, 01:16
Medlem
m0nkees avatar
Backup innebär ju att du har en kopia på dina filer ifall originalen skulle gå åt helvete. Så om du lägger allt på din externa disk och din interna(?) går sönder så är ju dina data borta. (Såvida du inte kontaktar ett recovery-företag, men det är dyrt..)

Om du vill ta den risken (ganska liten, men den finns) så kan du ta bort filerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in