• 1
  • 2
2011-03-12, 09:32
Medlem
coexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herze
Shiet va illa det har varit idag! Det driver mig fan till vansinne, måste få ett slut på detta!

Googlar efter sidor som kan vara relevanta men kan ofta inte läsa mer än två stycken innan jag är borta. Om jag är fast i denna skiten är mitt liv inte värt att leva.
Lugna dig, ta en öl eller något och sätt dig och slappa vid tv:n, försök att inte tänka på nåt jobbigt.
Kanske en tillfällig lösning iaf.
Mvh
Citera
2011-03-12, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coex
Lugna dig, ta en öl eller något och sätt dig och slappa vid tv:n, försök att inte tänka på nåt jobbigt.
Kanske en tillfällig lösning iaf.
Mvh
Gick ut igår, blev bättre. Tack för tips.
Inte bra att va själv med mina tankar nu känner jag.
Citera
2011-03-12, 21:49
Medlem
Lätta på kraven, du måste inte få alla rätt för att klara din utbildningen, det verkliga sker ju efter plugget det är där du utvecklas. Att bränna ut sig innan du ens börjat bådar inte gott
Citera
2011-03-13, 22:32
Medlem
kanske kan det också hjälpa att vara distinkt med när du pluggar/jobbar/koncentrerar dig och när du är ledig. Om du bestämmer dig för att plugga mellan typ 10 och 16, med lunch 12,30-13, och sen skiter i allt plugg när tiden är över. Det förstärks genom att ha en "pluggplats" typ universitetet. Då ska du plugga när du är där, men aldrig hemma. Uni blir plugg, hemma blir att slappna av.

Att studera är ju något man egentligen gör dygnet runt, och det kan bli oerhört ansträngande ifall man inte vet när man ska vara ledig. Då vet du när du ska koncentrera dig och när du kan släppa det.

Sen kanske ditt dåliga mående beror på andra saker, men lite struktur i vardagen kan hjälpa en lite i alla fall!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in