2011-03-11, 10:45
Medlem
Hej, nu är det så att jag har lyckats med något jag inte borde det jag gjorde var att jag hade en bild som jag valde att jag skulle öppna med Windows photo Viewer och då blev det så att varenda genväg började öppnas med Windows Photo Viewer och om jag ändrar till.ex till Notepad alla genvägar öppnas med Notepad men alla program funkar perfekt annars för om jag går till grund mappen och öppnar där så går det när jag letade i hela genvägen så är det nåt .ink som det verkar vara fel på för om jag uppnar samma på mina andra datorer så står det okänt program på den som .ink ska öppnas med är det någon som vet vad det okända programmet på .ink ska vara ja har Win 7 ultimate (eng) installerat på datorn
Citera
2011-03-11, 10:48
Medlem
Kontrollpanelen\Program\Gör så att en viss filtyp alltid öppnas med ett visst program.
Bocka av Photo Viewer där du inte vill ha den.
Citera
2011-03-11, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karvozhort
Kontrollpanelen\Program\Gör så att en viss filtyp alltid öppnas med ett visst program.
Bocka av Photo Viewer där du inte vill ha den.

Men jag måste då veta vad det okända programmet är som .ink ska köras med
Citera
2011-03-11, 12:07
Medlem
poseidon3s avatar
Har själv råkat ut för en liknande sak en gång i tiden och man vill bara slänga in dumburken i en vulkan så man slipper se skiten. För mig hände det med textdokument. jag gjorde så att jag körde systemåterställning. detta fungerade inte så jag flyttade textdokument filen till skrivbordet (bort från windows mappen och sparade även en kopia på usb..) så fungerade inte textdokument över huvud taget sedan startade jag om datorn och körde systemåterställning igen sen lägga tillbaka textdokument filen i windows igen. Då fungerade allt som vanligt igen. Det finns säkert enklare sätt eller så kanske det inte fungerar för dig men du kan ju prova
Citera
2011-03-11, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av poseidon3
Har själv råkat ut för en liknande sak en gång i tiden och man vill bara slänga in dumburken i en vulkan så man slipper se skiten. För mig hände det med textdokument. jag gjorde så att jag körde systemåterställning. detta fungerade inte så jag flyttade textdokument filen till skrivbordet (bort från windows mappen och sparade även en kopia på usb..) så fungerade inte textdokument över huvud taget sedan startade jag om datorn och körde systemåterställning igen sen lägga tillbaka textdokument filen i windows igen. Då fungerade allt som vanligt igen. Det finns säkert enklare sätt eller så kanske det inte fungerar för dig men du kan ju prova

Tackar ska prövas
Citera
2011-03-11, 14:07
Medlem
Får det tyvär inte att fungera fler tips ?
Citera
2011-03-11, 17:26
Medlem

Gör ett nytt text dokument, klistra in allt i spoiler tagen, spara som lnkfix.REG Högerklicka väl run as admin, starta om.
Citera
2011-03-11, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz

Gör ett nytt text dokument, klistra in allt i spoiler tagen, spara som lnkfix.REG Högerklicka väl run as admin, starta om.

fungerade tyvärr fler förslag ?
Citera
2011-03-11, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jozone250
fungerade tyvärr fler förslag ?

fungerade tyvärr INTE fler förslag?
Citera
2011-03-12, 10:59
Medlem
Fungerar inte reg fixen då skulle jag tipsa dig om att installera om Windows. Den har alltid fungerat (kört den ca 20 ggr, på olika pcer).

Mvh Mobz!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in