2011-03-11, 00:57
Medlem
TJA! ska köpa en bil imorgon. och tänkte på detta med trafikförsäkring. Bilen är bara bessad i 2 månader till så undrar om man kan teckna trafikförsäkring i bara 2 månader? eller måste man teckna per år? Tacksam för svar! Mvh
Citera
2011-03-11, 01:05
Medlem
javlaranammas avatar
Det är per år, men ställer du av bilen när bes går ut såkan du säga upp försäkringen igen.
Eller om du säljer/skrotar den så sägs den upp automatiskt.
Välj månads betalning också så slipper du vänta på att få tillbaks pengarna från försäkringsbolaget om du betalat för hela året.
Citera
2011-03-11, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av javlaranamma
Det är per år, men ställer du av bilen när bes går ut såkan du säga upp försäkringen igen.
Eller om du säljer/skrotar den så sägs den upp automatiskt.
Välj månads betalning också så slipper du vänta på att få tillbaks pengarna från försäkringsbolaget om du betalat för hela året.

Okey men om jag försäkrar imorgon, och betalar varje månad. när jag säger upp försäkringen då? Blir det inte några betalningar extra eller något sånt? Tack för svar
Citera
2011-03-11, 09:50
Medlem
Asgarvads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstan
Okey men om jag försäkrar imorgon, och betalar varje månad. när jag säger upp försäkringen då? Blir det inte några betalningar extra eller något sånt? Tack för svar
Nej, bilförsäkringar funkar inte som mobiltelefonabonnemang. När bilen ställs av/säljs får du tillbaka överskjutande premie efter en vecka eller två.
Citera
2011-03-11, 12:48
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dstan
TJA! ska köpa en bil imorgon. och tänkte på detta med trafikförsäkring. Bilen är bara bessad i 2 månader till så undrar om man kan teckna trafikförsäkring i bara 2 månader? eller måste man teckna per år? Tacksam för svar! Mvh

Försäkringar tecknas alltid per år, men du får tillbaks överskjutande belopp vid avställning (INTE om bilen får körförbud). De flesta bolag erbjuder kvartalsvis betalning så du kan ju teckna försäkring och begära kvartalsvis inbetalning och får då betala för tre mǻnader, och ställer du av bilen efter två månader så får du ca 1/3-del av pengarna tillbaks.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in