• 1
  • 2
2011-03-12, 13:49
Medlem
versio-vulgatos avatar
[quote=hacksarn]Det låter ju glädjande att höra! Känner du till några psykologer i stockholm som du skulle kunna rekommendera?

Jag är dock beredd på att betala för privat psykolog så det ska inte vara ett problem. Bara man kan få den tid man behöver. Vet du någon i Stockholm som är bra?

Jag skull åndå råda dig till att gå till landstinget, det är svindyrt att gå till en privat psykolog, de tar ca 1200 per timme och ska du gå 15 till 30 gånger för att du ska få ut något av det blir det väldigt mycket pengar. Men välj en som är med i psykogförbundet och som har en seriös praktik, det finns många charlataner. Ring till en psykiatrisk mottagning, de brukar kunna rekomendera bra och seriösa psykologer.
Citera
2011-03-13, 04:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av versio-vulgato
Jag skull åndå råda dig till att gå till landstinget, det är svindyrt att gå till en privat psykolog, de tar ca 1200 per timme och ska du gå 15 till 30 gånger för att du ska få ut något av det blir det väldigt mycket pengar. Men välj en som är med i psykogförbundet och som har en seriös praktik, det finns många charlataner. Ring till en psykiatrisk mottagning, de brukar kunna rekomendera bra och seriösa psykologer.

Den jag gick hos sist kostade 650 i timmen men du har rätt att det kommer stacka upp till en hel del pengar. Jag hoppas att landstingets psykologer inte för in besöken i ens journal eller så? Vill inte ha massa psykbesök bland papprena när jag börjar söka jobb. Kan du ge lite mer specifika förslag på var jag ska ringa och så vidare, så att jag kan vara säker på att få någon som är duktig? Är inte så insatt.
Citera
2011-03-13, 09:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hacksarn
Den jag gick hos sist kostade 650 i timmen men du har rätt att det kommer stacka upp till en hel del pengar. Jag hoppas att landstingets psykologer inte för in besöken i ens journal eller så? Vill inte ha massa psykbesök bland papprena när jag börjar söka jobb. Kan du ge lite mer specifika förslag på var jag ska ringa och så vidare, så att jag kan vara säker på att få någon som är duktig? Är inte så insatt.

Dina journaler är inget som arbetsgivare har tillgång till på något sätt så det kan du vara lugn för. Gå in på www.sfkbt.se och sök på ditt närområde så hittar du någon som är duktig. Sen förutom "duktig" vilket de allra flesta är så är det viktigaste att du hittar någon du känner förtroende för och vågar berätta allt för. Känner du inte förtroende efter några träffar så säg det och få hjälp att byta.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in