2011-03-10, 21:21
Medlem
Chelsea FCs avatar
Hej!

Jag undrar hur man lyckas få bort den "slide to unlock" skiten? Jag är en n00b när det kommer till winterboard men jag har installerat "Un-unlockable" som enligt flera sökningar på google skulle fixa de åt mig, men då försvinner endast texten, fast jag vill att allt ska försvinna, går de?

Hur bär jag mig åt?

Mvh //Cfc
Citera
2011-03-10, 21:23
Bannlyst
ladda ner "iFile" om din telefon är jailbreakad så klart..
någonstans där finns en fil du ska redigera i, vet ej namnet dock.

googla? borde la inte va så svårt att hitta. jag hittade det i samband med ett tema jag använder, har ingen slide to unlock.
Citera
2011-03-10, 22:05
Medlem
Chelsea FCs avatar
Vill inte låta otacksam, men kan du inte hjälpa till lite mer konkret?
Citera
2011-03-11, 05:52
Bannlyst
Enda sättet är som sagt att redigera en fil, en textfil, på telefonen, lättaste sättet att nå den är om din fån är jailbreakad, via ett program som heter ifile, som du tankar från cydia. Förstår du dig inte på den förklaringen så borde du verklgen inte försöka mer, avancerade saker du vet..
Citera
2011-03-11, 19:21
Medlem
Chelsea FCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Limpfittz
Enda sättet är som sagt att redigera en fil, en textfil, på telefonen, lättaste sättet att nå den är om din fån är jailbreakad, via ett program som heter ifile, som du tankar från cydia. Förstår du dig inte på den förklaringen så borde du verklgen inte försöka mer, avancerade saker du vet..
Tack för hjälpen men jag lyckades klura ut de på ett enklare sätt. Genom att använda "WinterBoard"
Man ska installera (genom cydia) "i4 Invisible slider" och "Clear Lockscreen 4.0". Sen försvinner både texten och slidern.

Edit: vill man ta bort klockan så ska man även installera "Lockscreen Clock Hide" då får man en helt klar framsida i låst läge
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in