Citat:
Ursprungligen postat av Soffbord
Trodde verkligen du skulle förstå

Jag menar givetvis att tills du bevisat motsatsen ska Hitlers påverkan av din existens betraktas som falsk.
Jag menar hur troligt den må vara så ska det inte behandlas som sanning innan det är bevisat. Denna typ av sanningsteori fungerar i vardagen t.ex. min mat är grön, den är troligtvis möglig så jag slänger den. Men som du förstår har den sin brister och ska verkligen inte användas i seriösa sammanhang som vetenskap och filosofi.
Räcker inte detta kan vi ju alltid dra till med relativism och hävda att objektiv kunskap inte är möjlig p.g.a våra sinnen vilket min signatur råkar handla om.
I vetenskap ska det inte användas nej, eftersom utgången att någonting
kommer hända härnäst är 100%, men det finns så många miljarder, miljarder faktorer och saker som kan hända att varje enskilt event kan räknas som nästan omöjlig. Som att jag säger att jag ska plocka ett sandkorn ur Sahara, och du gissar på ett av dem. Att jag plockar upp ett sandkorn är 100% säkert, men att det är just ditt är nästan omöjligt. Därför tycker i alla fall jag det är rimligt inom filosofi.
Men det är ju såklart som du säger, man måste betrakta det som falskt eftersom Hitler bara är en av miljarder, miljarder faktorer som resulterat i att vi lever.