2011-03-10, 16:29
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Tycker enbart de köpta marängerna är smaksatta med kemikaliker och har börjat göra mina egna maränger.

Men vill ha Era bästa recept! Tips och råd mottages också.

För det finns ju inget bättre än maränger, chokladsås och glass.
Citera
2011-03-10, 16:45
Medlem
Haha, rolig krock mellan ditt alias/profilbild och din fråga om hur man gör perfekta maränger

Jag har bara gjort några få gånger men tycker att http://kryddburken.se/tag/maranger/ blir bra även om jag skippar aromen, tycker dom är bättre naturella.
Citera
2011-03-10, 18:03
Medlem
stettler...s avatar
det är fan omöjligt för mig att få till bra maränger, de blir antingen bränd yte och gräddat imitten
sänker jag värmen blir de aldrig klara, förstår inte vad jag gör för fel.
Citera
2011-03-10, 18:18
Medlem
HairyMenNeedLoves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lellel2
Haha, rolig krock mellan ditt alias/profilbild och din fråga om hur man gör perfekta maränger

Jag har bara gjort några få gånger men tycker att http://kryddburken.se/tag/maranger/ blir bra även om jag skippar aromen, tycker dom är bättre naturella.

Hshahahha vadå? Nu ska vi inte vara så fördomsfulla. Alla gillar väl gott? Tackar, ska kolla in länken.
Citera
2011-03-10, 19:18
Medlem
CrazyWorlds avatar
Viktigt är att ha riktigt rena och fettfria redskap såsom vispar och skål.
Citera
2011-10-14, 13:49
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Bumpar tråden lite!

Hade tänkt göra en marängtårta idag och letade därför efter recept på marängbotten. Nästan alla recept hade olika mängd äggvita och socker. Nån som vet något beprövat recept?
Citera
2011-10-14, 21:02
Medlem
Maardhufvuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finlandssvenskan
Bumpar tråden lite!

Hade tänkt göra en marängtårta idag och letade därför efter recept på marängbotten. Nästan alla recept hade olika mängd äggvita och socker. Nån som vet något beprövat recept?

Efter vilket recept blev det?
Citera
2011-10-14, 23:05
Medlem
Finlandssvenskans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maardhufvud
Efter vilket recept blev det?

Det blev efter ett i en kokbok. 3 äggvitor och 1,5 dl socker, 100 grader i en timme men jag fick ha den mer än 1,5 timme för att den skulle bli bra...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in