2011-03-10, 10:25
Medlem
[SIC]s avatar
Hej. Först och främst vill jag bara göra er uppmärksamma om att det är ett stort jävla hål på statoil vid arlanda ca 2x1m 40 cm djupt
Och nu till mitt dilemma, jag halkade och föll ner i denna isvak och självklart föll luren ner där också men efter 10min med spade så hittade jag den tillslut så nu har den hängt på tork vid ett element och startar med ett annat batteri.
Men det går inte att ladda den, hur löser jag detta? Eller behöver jag lämna in den?

Tack på förhand!
Citera
2011-03-10, 10:36
Medlem
Bara att kasta
Inget kommer hända om du lämnar in den förutom att dom skrattar åt dig
Citera
2011-03-10, 11:03
Medlem
Al Gores avatar
Jag skulle kontakta försäkringsbolaget och statoil och be dom ta det på sin försäkring.
Citera
2011-03-10, 11:47
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fishtank
Bara att kasta
Inget kommer hända om du lämnar in den förutom att dom skrattar åt dig
Känns onödigt då den funkar felfritt övrigt
Citat:
Ursprungligen postat av Al Gore
Jag skulle kontakta försäkringsbolaget och statoil och be dom ta det på sin försäkring.
Okej har ingen försäkring men det kanske borde ligga hos statoil ändå? Man förväntar sig inte att det ska vara ett stort hål i marken på en bensinstation.
Citera
2011-03-10, 12:26
Medlem
Al Gores avatar
Jag tror att det kan vara värt att försöka få ststoil att ta på sig det.
Citera
2011-03-10, 13:24
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Men det går inte att ladda den, hur löser jag detta?
Med denna laddaren tar du i och laddar batteriet separat vilket kan va en lösning om din laddkontakt är sönder.
Citera
2011-03-10, 13:35
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frank_pe
Med denna laddaren tar du i och laddar batteriet separat vilket kan va en lösning om din laddkontakt är sönder.
Exakt vad min plan B var haha. Dessvärre funkar inte batteriet som satt i vid plumset men ett nytt kostar nog inte mer än 2-300;- så man slipper ha den avstängd under laddning.
Har skickat frågan till en advokat, får se vad h*n säger om statoils ansvar.
Citera
2011-03-10, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av [SIC]
Exakt vad min plan B var haha. Dessvärre funkar inte batteriet som satt i vid plumset men ett nytt kostar nog inte mer än 2-300;- så man slipper ha den avstängd under laddning.
Har skickat frågan till en advokat, får se vad h*n säger om statoils ansvar.

Om det inte fanns varningsskyltar så ska statoil visa good-will och ersätta dig, ingen tvekan om den saken. I värsta fall så kan det vara vägverkets problem, om hålet var precis vid ingången till själva macken. Men den chansen är inte så stor.

Statoil bör ersätta, så kontakta deras chef o prata med honom. Det är bara att vara vänlig så kommer det lösa sig.
Citera
2011-03-10, 14:59
Medlem
[SIC]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSetter
Om det inte fanns varningsskyltar så ska statoil visa good-will och ersätta dig, ingen tvekan om den saken. I värsta fall så kan det vara vägverkets problem, om hålet var precis vid ingången till själva macken. Men den chansen är inte så stor.

Statoil bör ersätta, så kontakta deras chef o prata med honom. Det är bara att vara vänlig så kommer det lösa sig.
Nej det fanns inga skyltar och hålet var mellan en parkering och självserviceboxen på sidan av butiken men jag får helt enkelt ringa dom och förklara.
Och jag trodde garanterat att luren skulle vara stendöd så jag hade tur i oturen så att säga.
Citera
2011-03-31, 16:20
Medlem
[SIC]s avatar
Fick nästan full ersättning av statoil trots att dom inte var ersättningsskyldiga så stor eloge till dom
Lås tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in