Det kan vara lite bökigt, men det brukar vara värt att kompilera svn versionen av mplayer. Förutom att man får en mediespelare som kan spela ALLT så får man ju också mencoder som kan konvertera precis allt.
Det kan vara lite bökigt, men det brukar vara värt att kompilera svn versionen av mplayer. Förutom att man får en mediespelare som kan spela ALLT så får man ju också mencoder som kan konvertera precis allt.
ah det får nog bli så, klarar mig inte utan mplayer
Jag tycker det är konstigt att mplayer i Ubuntu är totallt efterblivet. Från 2009. Vill man ha nyare kan man dock lägga till denna i sina sources: https://launchpad.net/~motumedia/+archive/mplayer-daily (finns alltså på den sidan)
Edit: insåg nu att jag inte kör senaste versionen kanske annorlunda i senaste? Ska se om det är smidigt att uppgradera den här då.
Senast redigerad av aribali 2011-03-10 kl. 07:58.
Finns en kde version som heter kmplayer också.
Om du ska bygga från svn föreslår jag att du också använder ffmpeg-mt som är en ffmpeg branch med multitråded dekoder. Bra att ha om man vill köra 1080p eller använda cpu krävande video filters.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!