2004-09-10, 14:45
Medlem
Capones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Min kritik mot underforumet baseras på att det endast representerar en sida av invandringen. Det är inget nyanserat forum, och det är många som håller med mig om det. Finns fler trådar om just den låga nivån på invandrarforumet. Det är ingen idé att starta seriösa trådar, för det finns inte många som kan diskutera objektivt eller baserat på fakta. Kankse 10% av debattörerna där har en aning om vad de talar om. Resten baserar allting på "jag har minsann hört" eller andra fördomar. Den personliga pajkastningen är på toppnivå. Det är synd, för att det är sannerligen ett intressant ämne.

Vilken sida av invandringen vill du diskutera då? Och vilka fler vill diskutera den sidan?

Jag håller med om att det inte är ett nyanserat forum, men det är väl bättre att det finns än att de trådarna svämmar över det vanliga forumet för invandringspolitik.

Om du tycker det är ett intressant ämne, varför tar du inte och startar några trådar som du tycker skulle föra diskussionen framåt? Det är väl bättre än att helt ta bort forumet?

Och en sak till. En fördom är inte nödvändigtvis ogrundad.
Citera
2004-09-10, 17:19
Medlem
El Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prettygirl
Om jag inte missminner mig så är denna delen av forumet till för idéer och tankar om hur man kan förbättra Flashback. Min åsikt är att om invandrarforumet försvann skulle FB framstå som mer seriöst och intelligent. Att sedan du och dina moderatkollegor endast hör och ser det ni vill se gör ju hela idén med detta forum lite svårare.

Moderatorkollegan jag har är om du inte märkt det positiv till invandring det var en av anledningarna till att jag förslog honom som moderator. Om du vill få det mer seriöst så är det upp till dig att posta seriösa trådar och inlägg. Det är uppenbart att du vill censurera åsikter som du inte gillar.

Citat:
Allt är relativt, i invandrarforumet finns det ingen fakta att diskutera, allt baseras på personliga erfarenheter och hörsägen. Människor går efter det de ser. Ofta blandas även känslor in i diskussionerna, så som du gett exempel på ovan. Vilket gör det hela ännu mer patetiskt.

Varför skulle allt vara relativt i invandringsforumet? När jag gör ett inlägg så baserar jag det på fakta. Jag har presenterat fler kilometer med fakta från t.ex. brå, scb, migrationsverket, integrationsverket o.s.v. Vad har du producerat för fakta?

Citat:
Btw, vad är det jag saknar argument för? Vad baserar du det påståendet på?

Vi har i ett flertal trådar diskuterat eventuella fördelar med invandring av den typen vi har i Sverige. De enda fördelarna som "ni" har presenterat är att vår kultur blir berikad samt att vi har fått hit fler maträtter det kallar jag att sakna sakliga argument.

Citat:
Min kritik mot underforumet baseras på att det endast representerar en sida av invandringen. Det är inget nyanserat forum, och det är många som håller med mig om det. Finns fler trådar om just den låga nivån på invandrarforumet. Det är ingen idé att starta seriösa trådar, för det finns inte många som kan diskutera objektivt eller baserat på fakta. Kankse 10% av debattörerna där har en aning om vad de talar om. Resten baserar allting på "jag har minsann hört" eller andra fördomar. Den personliga pajkastningen är på toppnivå. Det är synd, för att det är sannerligen ett intressant ämne.

Men sätt igång och nyansera det då, ta fram fördelarna, vad väntar du på?

Jag har i outlaw diskuterat om det finns något sätt att höja nivån på forumet. Men "tyvärr" så är det så att vi inte har någon censur här, om folk skriver inlägg som kanske inte är några litterära mästerverk, men håller sig till reglerna, kan inte jag som moderator gå in och radera. Jag/vi ska inte vara några smakpoliser som bestämmer över debatten vårt "jobb" är att se till att reglerna efterlevs inget annat. Att du då (i.o.f.s. felaktigt) anser att jag är invandrarfientlig är tämligen irrelevant då det inte har något med saken att göra.

Att du sedan klagar på underforumet om tidningsartiklar angående invandrares brottslighet är ganska lustigt då denna åtgärd gjordes enbart av anledningen att försöka ha en högre standard i forumet i övrigt.

Kort sagt forumet blir vad vi debattörer gör det till, passar det inte så är det synd för dig men så är det när man har yttrandefrihet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in