Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Antar att det är mig du syftar på. Ledsen att behöva göra dig besviken men din uppfattning är felaktig.
Men starta andra trådar då. Vad gnäller du för, forumet blir vad ni gör det till.
Om jag inte missminner mig så är denna delen av forumet till för idéer och tankar om hur man kan förbättra Flashback. Min åsikt är att om invandrarforumet försvann skulle FB framstå som mer seriöst och
intelligent. Att sedan du och dina moderatkollegor endast hör och ser det ni vill se gör ju hela idén med detta forum lite svårare.
Citat:
Ursprungligen postat av El Zorro
Jag och fler med mig har sannerligen kunskaperna att kunna diskutera ämnet på ett korrekt och sakligt sätt. Att du och andra som är positiva till invandringen, i nuvarande form, däremot inte har några argument har vi märkt tidigare men det betyder inte att man för er skull ska censurera ett forum.
Allt är relativt, i invandrarforumet finns det ingen fakta att diskutera, allt baseras på personliga erfarenheter och hörsägen. Människor går efter det de ser. Ofta blandas även känslor in i diskussionerna, så som du gett exempel på ovan. Vilket gör det hela ännu mer patetiskt.
Btw, vad är det jag saknar argument för? Vad baserar du det påståendet på?
Citat:
Ursprungligen postat av Capone
Anledningen att det finns ett underforum för artiklar om brottsliga invandrare är att invandringsforumet tidigare tenderades att fyllas av sådana trådar. Därför skapades ett nytt underforum, för att hålla en högre nivå i det vanliga invandringsforumet.
Och det är väl inget fel att det finns ett forum för artiklar om brottsliga invandrare, eftersom det uppenbarligen finns folk som vill diskutera det? Du får väl argumentera för din sak.
Min kritik mot underforumet baseras på att det endast representerar
en sida av invandringen. Det är inget nyanserat forum, och det är
många som håller med mig om det. Finns fler trådar om just den låga nivån på invandrarforumet. Det är ingen idé att starta seriösa trådar, för det finns inte många som kan diskutera objektivt eller baserat på fakta. Kankse 10% av debattörerna där har en aning om vad de talar om. Resten baserar allting på "jag har minsann hört" eller andra fördomar. Den personliga pajkastningen är på toppnivå. Det är synd, för att det är sannerligen ett intressant ämne.