• 3
  • 4
2011-06-19, 02:40
Medlem
TheKickss avatar
Är du säker på att det är en vårta? Vårtor läker ju av sig själv och visst det kan ta tid men 8 år låter väldigt länge. Kolla upp det där så att det inte är ngt annat du har.
Citera
2011-06-26, 22:30
Medlem
gurankrs avatar
Den har nu flyttat in i en etta med jordvärme, den är död =)
Jag slaktade den rätt hårt, sen lät jag det läka och tjopp så var den borta med vinden =)
Citera
2013-06-04, 11:44
Medlem
Jag hade en stor vårta under hälen som var ett helvete att få bort. Den var djup och svår att komma åt. Använde myrsyra som fanns i en liten brun flaska med pensel i. Funkade inte. Vårtan löstes upp något men försvann inte. Jag blev förbannad och tog till följande grova vapen. Jag penslade på flödigt med medlet och satte sedan en liten bit Gladpack över och sedan skoskavstejp över. Där fick det sitta tills det ramlade av, och då ersatte jag det med ett nytt. Petade också bort det döda. Det funkade.
Men nu har jag fått en ny. Testar nu ättika så får jag se. Den är inte lika djup som den förra.
Citera
2013-07-22, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Civilresistance
Använde myrsyra som fanns i en liten brun flaska med pensel i. Funkade inte. Vårtan löstes upp något men försvann inte. Jag blev förbannad och tog till följande grova vapen. Jag penslade på flödigt med medlet och satte sedan en liten bit Gladpack över och sedan skoskavstejp över.

Jag håller på att behandla en vårta nu. Köpte en ny flaska och såg då att den innehåller mjölksyra inte myrsyra som jag skrev tidigare. Den heter "Vårtmedel Stark DnE". Kostar 49 kronor på Apoteket.
Citera
2013-07-22, 18:15
Medlem
Rogilys avatar
Hade också en riktig jävla irriterande vårta under vänstra fotens lilltå för några år sedan, höll på med det dära Wartner eller vad det hette som frös vävnaden, ilade i foten som bara fan för att det blev så kallt men vårtan gav sig inte, köpte Vårtfri tror jag det hette och penslade på som bara fan, gav sig inte. Några månader senare fick jag nog och tog en nål och tröck hål i den jäveln, gjorde fruktansvärt ont och kände hur jag nådde roten och det bara ilade av smärta.

Någon dag senare var hela vårtan och området runt vårtan helt brunt, pressade lite på vårtan som om det vore en finne och det sprutade ut nån brun smörja, satt och pressade ut skiten väldigt länge och efter det var det som ett stort hål in i foten och man såg roten längst ner, gjorde inte så mycket mer efter det utan hålet växte ihop och något år senare vart vårt jäveln borta men jag har ett litet ärr där nu
Citera
2013-07-22, 18:43
Medlem
Nagellack och "rivjärn"

Jag har haft ett par obehandlade vårtor i 1.5 år. Har nu börjat med följande metod och det funkar kanon:

Jag filar ner vårtan tills huden bränner med en rivjärnsliknande fil (mycket vass fotfil med hål i, ICA 15 kr).

Sedan penslar jag på genomskinligt nagellack så att vårtviruset inte ska spridas och smitta andra. Jag har läst att vårtor behöver syre och om det stämmer borde lacket kväva vårtan.

Jag upprepar detta 2-3 ggr i veckan. Vårtorna var 0.5 cm djupa förut och nu är det bara märken kvar. Har hållit på i någon månad.
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in