2011-03-09, 22:19
Bannlyst
Det är som så att jag äger en MacBook. När jag fick den rensade jag bort alla de programmen som jag ansåg verkade onödiga. Nu har jag dock kommit på att jag vill in i iMovie och pilla, men jag hittar inte iMovie här på datorn.

Hur ska jag göra får att återfå det? Kan jag ladda ner det gratis någonstans exempelvis?
Citera
2011-03-09, 22:23
Medlem
tzjs avatar
Ligger på installationskivan.

http://support.apple.com/kb/HT2604?viewlocale=sv_SE
Citera
2011-03-09, 22:24
Medlem
treeflows avatar
Du får nog köpa det/ladda ner det.
Citera
2011-03-09, 22:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Ligger på installationskivan.

http://support.apple.com/kb/HT2604?viewlocale=sv_SE

Så vitt jag vet har jag ingen installations-CD till min MacBook. Jag har för mig att operativsystemet var installerat från början och därmed följde ingen CD med.

Äsch, jag får väl gå och ta en titt i MacBook-lådan igen..
Citera
2011-03-09, 22:27
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ROUGHTOR
Så vitt jag vet har jag ingen installations-CD till min MacBook. Jag har för mig att operativsystemet var installerat från början och därmed följde ingen CD med.

Äsch, jag får väl gå och ta en titt i MacBook-lådan igen..
Skiva följer alltid med.
Citera
2011-03-09, 22:40
Bannlyst
Jag satte i den CD:n vid namn "Applications disc" eller någonting i den stilen och den håller på att installerar nu. Får hoppas att det var rätt CD, den andra var för själva operativsystemet nämligen.

Jag hade dock ingen som helst valmöjlighet gällande vilka program som skulle installeras och vilka som inte skulle det..
Citera
2011-03-09, 23:44
Medlem
Lillknoddens avatar
Om du köpte den på en "riktig" mac-affär (inte onoff eller dylikt) kan du säkert gå in och be att få låna en skiva där eller att de installerar åt dig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in