2011-03-09, 19:24
Medlem
Jiazs avatar
Hej,
Nu är de så att jag har en liten "mini-laptop" brevid mig, som jag har lyckats stänga av den trådlösa anslutningen på.

Så jag har felsökt och den säger bara "trådlös anslutning avstängd, inte åtgärdat".

Den här laptopen har inte heller en knapp på sig jag bara kan stänga av och på de, så nu till min fråga, hur fan startar jag det trådlösa nätverkskortet?

Mvh.
Jiaz
Citera
2011-03-09, 20:46
Medlem
Vad är det för märke och modell?
Skulle tro att den har "en knapp" för att slå av och på wlan.
Kolla på Fn+F8(alt den F knapp som har wlan symbol).

/Mvh Mobz!
Citera
2011-03-09, 20:53
Medlem
Fleptuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jiaz
Hej,
Nu är de så att jag har en liten "mini-laptop" brevid mig, som jag har lyckats stänga av den trådlösa anslutningen på.

Så jag har felsökt och den säger bara "trådlös anslutning avstängd, inte åtgärdat".

Den här laptopen har inte heller en knapp på sig jag bara kan stänga av och på de, så nu till min fråga, hur fan startar jag det trådlösa nätverkskortet?

Mvh.
Jiaz

Du kanske kan skriva vilket märke, modell och OS det är så blir det lättare att felsöka.

/Flep
Citera
2011-03-09, 21:29
Medlem
Jiazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mobz
Vad är det för märke och modell?
Skulle tro att den har "en knapp" för att slå av och på wlan.
Kolla på Fn+F8(alt den F knapp som har wlan symbol).

/Mvh Mobz!

Citat:
Ursprungligen postat av Fleptut
Du kanske kan skriva vilket märke, modell och OS det är så blir det lättare att felsöka.

/Flep

Jag vet inte vad det är för modell eller modell, men det står en omvänd 3 på den så "EeePC" eller "3eePC"

Jag ska tasta FN+F2, såg en wlan knapp på F2 nu.
Citera
2011-03-09, 21:30
Medlem
Jiazs avatar
Grejen är bara den att hur mycket jag än trycker på f2 eller fn+f2 så händer det inget...
Citera
2011-03-10, 18:53
Medlem
Ser du nätverkskortet i Enhetesbehandling-> Högerklicka på den här datorn-> välj egenskaper->Enhetsbehandling->Nätverkskort. Om den finns där högerklicka och välj avinstallera, sedan uppdaterar du (scan efter ny maskinvara) och ser om det hjälper. Om den inte syns där, skulle jag misstänka att ditt nätverkskort har tagit kvällen.

Mvh Mobz!

Edit: Enhetshanteraren ska det så klart vara. Enhetsbehandling heter det på norska
Senast redigerad av Mobz 2011-03-10 kl. 18:54. Anledning: norskt ord :)
Citera
2011-03-11, 18:33
Medlem
Housemusikens avatar
Högerklicka på nätverks symbolen, -> öppna nätverks och delningscenter. Sedan finns det en rad på vänstra sidan där det står ''Ändra inställningar för nätverkskort", där hittar du två symboler.
1. Anslutning till lokalt nätverk
2. Trådlös nätverksanslutning
Högerklicka på Trådlös nätverksanslutning och tryck Aktivera.
Senast redigerad av Housemusiken 2011-03-11 kl. 18:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in