2011-03-09, 17:41
Medlem
BesserWissers avatar
Filevault vägrar återvinna utrymme på min MBA. Jag har raderat 30gb och fortfarande har jag bara 3gb ledigt. Filevault drar inte upp rutan om att återvinna utrymme. Har reparerat behörigheter, startat om och stängt av helt och startat upp. Inget hjälper. Vad fan är det med denna jävla burken? Hur fixar jag det? Ska jag behöva formatera om hela jävla datorn?

Btw, hur får jag itunes att sluta starta upp VARJE JÄVLA gång jag ansluter min jävla iphone?? Och så skapar den såna där jävla "ipod photo cache"-mappar på skrivbordet varje jävla gång. Jag vill inte ha skiten på skrivbordet.

Edit:Hmm...tydligen verkar det hänga på huruvida strömkabeln är ansluten eller ej.
Senast redigerad av BesserWisser 2011-03-09 kl. 17:53.
Citera
2011-03-09, 18:28
Medlem
Tihihis avatar
1. Ja du måste ha strömkabeln inkopplad.

2. Det finns inställningar för det i iTunes. Några cache-mappar ska inte skapas på skrivbordet. Har du petat på någon inställning som visar dolda filer? Gör inte det om du inte begriper dig på det.
Citera
2011-03-09, 20:12
Medlem
BesserWissers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tihihi
1. Ja du måste ha strömkabeln inkopplad.

2. Det finns inställningar för det i iTunes. Några cache-mappar ska inte skapas på skrivbordet. Har du petat på någon inställning som visar dolda filer? Gör inte det om du inte begriper dig på det.

Varför förutsätter alla var jävla gång att jag pillat på saker?? Jag har inte rört ett skit. Jag installerade OSX 10.6.6 och sedan gjorde alla programuppdateringar som datorn nämnde.

har inte rört en jävla inställning. Den har valt det själv.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in