Citat:
Ursprungligen postat av Twofish
Jag föredrar ju helt klart att köra Microsoft RDP rakt igenom på de datorer jag har behov att fjärrstyra.
På jobbet kör vi RDP till Windows-servrarna (globalt jättestort företag).
Vilka problem är det du har just nu med att få RDP Client for Mac att fungera?
För att ställa in portforwarding av TCP port 3389 kan du följa denna guide:
http://portforward.com/english/route...te_Desktop.htm
Sedan måste en eventuell brandvägg på datorn tillåta inkommande anslutningar på 3389.
Ursäkt att det tog så lång tid för mig att svara på detta. Jag behöver fortfarande din hjälp, blir snart tokig på det här.
Jag har lyckats fixa port forwardingen nu, brandväggen likaså (tror jag). Men det funkar fortfarande inte! När jag går in på min mac och skriver in min IP adress får jag följande felmeddelande:
Datorn kan inte ansluta till den Windows-baserade datorn.
Det här problemet kan uppstå om:
• Den Windows-baserade datorn inte har ställts in för att acceptera fjärranslutningar.
• Den Windows-baserade datorn är avstängd.
• Den här datorn eller den Windows-baserade datorn har nätverksproblem.
Jag har försökt att följa många olika guider, alla börjar med att säga att man måste tillåta anslutningen från Windows 7 datorn genom att öppna fjärrinställningar. Där har jag valt att tillåta anslutningar via fjärrskrivbord.
Jag försökte även enkelt med att ansluta inom min hemma router. Då behövde man tydligen inte det där med port forwarding. Då skulle jag istället skriva in fullständigt datornamn (vilket jag gjorde), men det funkade ändå inte.
Trodde att jag förstod hur man skulle göra, men tydligen har jag missat något.
Här är en liten del ur en guide jag försökt följa.
1. Öppna System genom att klicka på Start-knappenBild av Start-knappen, högerklicka på Dator och sedan klicka på Egenskaper.
2. Klicka på Fjärrinställningar i fönstret till vänster. Administratörsbehörighet krävs Om du uppmanas att ange administratörslösenord eller bekräftelse, följer du uppmaningen.
3. I dialogrutan Systemegenskaper, under Fjärrskrivbord, markerar du något av tre alternativ och klickar sedan på Välj användare.
Om du är administratör på datorn läggs ditt aktuella användarkonto automatiskt till i listan med fjärranvändare, och du kan hoppa över följande två steg.
4. Klicka på Lägg till i dialogrutan Användare av fjärrskrivbord.
5. Gör följande i dialogrutan Välj användare eller grupper:
*Om du vill ange sökplatsen klickar du på Platser och anger sedan platsen du vill söka efter.
*Skriv namnet på användaren som du vill lägga till under Ange de objektnamn som ska väljas och klicka sedan på OK.
Namnet visas nu i listan över användare i dialogrutan Användare av fjärrskrivbord.
Det står att jag ska klicka på välj användare och i dialogrutan lägga till användare av fjärrskrivbord, detta fattar jag inte. . . Men jag är administratör på min dator, stämmer det att jag kan strunta i det steget då?
Alla säger att detta ska vara så simpelt, bara till att från windowsdatorn acceptera anslutningar, se till att brandväggen godkänner det och sedan skriva in IP andressen från macen. Men jag får det som sagt inte till att funka.