Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2014-12-04, 16:19
  #9949
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
Jo det är jävligt mycket konstigare.. Men det finns så mycket konstigheter så man har ju upphört att bli förvånad över den allmänna degenereringen
Ganska enkelt varför det är så, man gillar spel men pallar inte spela själv. Att sitta på ett ihopklippt youtubeklipp på 10 min är mycket bekvämare än att köpa ett spel och sätta sig ned och spela några timmar.
Citera
2014-12-04, 16:32
  #9950
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
Ganska enkelt varför det är så, man gillar spel men pallar inte spela själv. Att sitta på ett ihopklippt youtubeklipp på 10 min är mycket bekvämare än att köpa ett spel och sätta sig ned och spela några timmar.

mm, typ som att spoila igenom en hel film förutom att man byter ut Don LaFontaine mot ett kombinerat adhd-tourette mongo. låter givande och förmodligen en hörnsten i ett barns kognitiva utveckling
Citera
2014-12-04, 16:42
  #9951
Medlem
spyder123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quipu
mm, typ som att spoila igenom en hel film förutom att man byter ut Don LaFontaine mot ett kombinerat adhd-tourette mongo. låter givande och förmodligen en hörnsten i ett barns kognitiva utveckling
just pewdiepie är inte min favorit, men det är ju mest barn som kollar på det. och barn skulle nog aldrig kolla på en film med Don LaFontaine
Citera
2014-12-04, 17:01
  #9952
Medlem
simonvps avatar
Bra avsnitt igen, de lär ju knyta ihop hela säsongen i sista avsnittet med referenser till samtliga andra avsnitt!
Citera
2014-12-04, 17:10
  #9953
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spyder123
just pewdiepie är inte min favorit, men det är ju mest barn som kollar på det. och barn skulle nog aldrig kolla på en film med Don LaFontaine

Tror du missade målet lite där med Quipos inlägg. Hen pratade om barns kognitiva utveckling.
Jag kan åtminstone förstå lite de barn som sitter o spelar timme efter timme, dag in och dag ut. De får iaf bra reaktionsförmåga och problemlösningsförmåga när de senare i livet skall söka jobb på.....savannen!
Men att passivt sitta och kolla på någon annan som spelar och skriker andefattiga memes?
Yayaya, någon får gärna anklaga mig för att vara gammal och inte förstå. Blir inte arg när det är sant.
Citera
2014-12-04, 17:24
  #9954
Medlem
slicemenice1s avatar
Många diskuterar spela eller se på fenomenet men jag tycker avsnittet är mer intressant om man tar ett steg tillbaka. Sista repliken är en Aldous Huxley referens, vilket får mig att tänka. Kanske blir lite abstrakt men är inte hela avsnittet en känga till vilket håll vår teknologiska utveckling går emot?
Citera
2014-12-04, 17:38
  #9955
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicemenice1
Många diskuterar spela eller se på fenomenet men jag tycker avsnittet är mer intressant om man tar ett steg tillbaka. Sista repliken är en Aldous Huxley referens, vilket får mig att tänka. Kanske blir lite abstrakt men är inte hela avsnittet en känga till vilket håll vår teknologiska utveckling går emot?

Sista repliken var: Cartman-Brah!
Nejdå, förstår vad du menar och du har naturligtvis rätt med Brave New World.
En annan variant av att kommentera vår teknologiska utveckling var ju: "What happened to our livingrooms".
Citera
2014-12-04, 17:56
  #9956
Medlem
Quipus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slicemenice1
Många diskuterar spela eller se på fenomenet men jag tycker avsnittet är mer intressant om man tar ett steg tillbaka. Sista repliken är en Aldous Huxley referens, vilket får mig att tänka. Kanske blir lite abstrakt men är inte hela avsnittet en känga till vilket håll vår teknologiska utveckling går emot?

förhoppningsvis en känga åt alla curlingföräldrar som överöser sina ungar med mobil, platta och laptop från 4 års ålder. föräldrar får drick sitt vin i lugn och ro medan ungen sakta förvandlas till en asocial dryg kretin som uppskattar pewdiepie
Citera
2014-12-04, 18:17
  #9957
Medlem
hoppas dom uppmärksammar att pewdiepie faktiskt har stängt av sina kommentarer. starkare argument än så går väl inte att finna för att han inte passar in på den "onda sidan" i den här storyn.
Citera
2014-12-04, 18:54
  #9958
Medlem
CrimsonIdols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tsaritsan
hoppas dom uppmärksammar att pewdiepie faktiskt har stängt av sina kommentarer. starkare argument än så går väl inte att finna för att han inte passar in på den "onda sidan" i den här storyn.

Dear god, nu ska ungarna inte ens öva sig på att skriva heller. Ännu mer passivitet.
Tror inte Matt och Trey bryr sig så värst mkt om Pewdiepie. Han var bara ett exempel och de vill komma till ett större tema i nästa avsnitt, som de berörde lite redan i detta avsnittet.
Citera
2014-12-04, 20:01
  #9959
Medlem
swimp78s avatar
Gillar att cartmans sätt att prata i avsnittet med random nonsens-tjatter imiterar pewpee-töntens sätt att uttrycka sig. Har provtittat på ppdp och det var ju helt hjärndött
Svårt att tro nån över 7 följer sånt där?
Citera
2014-12-04, 20:12
  #9960
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Gillar att cartmans sätt att prata i avsnittet med random nonsens-tjatter imiterar pewpee-töntens sätt att uttrycka sig. Har provtittat på ppdp och det var ju helt hjärndött
Svårt att tro nån över 7 följer sånt där?
Du skulle bli förvånad.

Själv tycker jag det är tråkigt att de inte drev med ppdp mer på det personliga planet.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback