Citat:
Ursprungligen postat av Morfars vrede
Jag håller med dig till fullo! South Park har alltid varit bra, men det blir ändå bara bättre och bättre. Till skillnad från t. ex Simpsons. Det är därför jag mest håller mig till South Park nu för tide.

det är verkligen smärtsamt att se nya simpsons-avsnitt, de är oftast sorgligt tråkiga och verkar t.o.m apa efter family guy (som de själva anklagade för att apa efter simpsons). tror anledning till att simpsons åldrats så dåligt är att det hörde hemma på 90-talet, det känns bara fattigt när de ska skämta om "nya" grejer som youtube och iPods etc. endast ett fåtal simpson-avsnitt sedan 2000 har varit roliga. ett av dom är ju weed-avsnittet (från 2003 tror jag)
som sagt, south park är tidlöst och de lyckas alltid ha med aktuella grejer på ett lyckat sett. ett avsnitt tar bara en vecka att göra och t ex hade dom med att saddam hussein fångades som sändes endast en dag efter att han fångades. dessutom är det fortfarande trey parker och matt stone som skriver manuset till skillnad från simpsons där det är massa olika (och inga av dom som skrev på 90-talet)
sen kan ju south park i stort sett om vad som helst till skillnad från simpsons. vilket annat program gjort av vita kan liksom ha med the N-word över 40 ggr eller vad det var?