Hej, har stött på ett problem som gör mig rätt så grinig...Kan vara så att mina kunskaper inom IT är otillräckliga för att jag själv ska kunna identifiera problemet, varav anledningen till att jag vädjar om er hjälp här på FB.
Började precis spela Dragon age 2 och då jag är en dragon age fantast så är det självfallet helt oacceptabelt att jag inte kan köra med de högsta grafik inställningarna ! Här ser ni ett screenshot på hur det ser ut.
http://www.pixbox.se/pic_show_id32197787.html
Datorn har väl trots allt cirka 2 år på nacken.
Processor: Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU Q6600 @ 2,40GHz
Installerat minne (RAM): 4,00 GB
Grafikkort: NVIDIA GeForce GTX 460
Operativsystem: Windows 7 64bit
Datorn är vattenkyld och jag spelar på en full hd 24 tummare. Spelet ligger på en hårdisk som snurrar 10 000 rpm.
Sedan har jag väl gjort vad jag kunnat för att rensa upp datorn.
Diskfragmentering
Diskrensning
Tagit bort all skit ! (fick bort 550g

)
Stäng av några tjänster och processor div hindrat dem från att starta upp med windows såsom java och adobe och lite andra småsaker.
Jag reserverar mig för otillräcklig fakta och -eller onödig fakta i texten. Bara att hojta till isåfall!
Edit: I vardagligt användade (surfande, musiklyssnande och filmkollande.) så ligger ligger temperaturen
på:
GPU: 48-50 Grader Celsius
CPU: 40-42 Grader Celsius?
Core 0 24 Grader Celsius
Core 1 24 Grader Celsius
Core 2 21 Grader Celsius
Core 3 26 Grader Celsius
Finns det något jag kan göra eller är det bara till att uppgradera datorn? och isåfall till vad? Nämn gärna en specifik del.
Tack på förhand !
//////////////Thug