2011-03-09, 14:28
Medlem
hapdes avatar
Hejsan,

Jag har gått på zoloft i ca två veckor nu och det har börjat verka men jag känner en extrem rastlöshet och måste tex röra på benen hela tiden. Det känns även som jag har ett överskott med energi som jag måste bli av med.

Jag har provat att träna men det hjälper inte. Så därför har jag funderat på att avsluta behandlingen.
Men denna medicin gillar jag verkligen och har hjälpt mig mot min sociala fobi och amotivation.

Finns det möjligtvis något annat preparat som kan hjälpa mot rastlösheten som jag kan få utskrivet, eller om ni kan ge några tips?

Tacksam för svar
Citera
2011-03-09, 14:55
Medlem
Ursäkta om jag lånar din tråd lite, men jag har gått på det i några dagar och undrar hur lång tid det tog för dig att känna någon positiv effekt, efter 5 dagar har biverkningarna börjat släppa men jag känner ingen annan positiv effekt av detta?

Tack på förhand.
Citera
2011-03-09, 15:11
Medlem
Darrar dina händer? Har du börjat stamma? Om så borde du tala med killen som skrev ut det till dig. Om inte- Så är det lugnt.
Citera
2011-03-10, 06:10
Medlem
Stormorfars avatar
Jag fick stesolid utskrivet då jag upplevde samma skit på sertralin vilket är samma som zoloft. Svettades och var allmänt darrig, det gick väl över efter några veckor men jag kände ingen effekt av dem.

Just det, kunde inte sova alls första dagarna eller käka, kändes ungefär som att man druckit 10 koppar kaffe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in