Flashback bygger pepparkakshus!
2011-03-09, 12:31
Bannlyst
vad krävs för att kunna få hamna på en sådan ställe vilka psykiska problem måste man ha för att hamna på ett hem långt bort ute på landet.??

http://www.solviken.se/

typ ett sådant borde väl finnas tusentals av dem i dag runt om i landet.??
Citera
2011-03-09, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
vad krävs för att kunna få hamna på en sådan ställe vilka psykiska problem måste man ha för att hamna på ett hem långt bort ute på landet.??

http://www.solviken.se/

typ ett sådant borde väl finnas tusentals av dem i dag runt om i landet.??

Vad är din tanke bakom detta? Vilka besvär lider du av, och känner du att du verkligen behöver komma in på ett HVBhem? De HVBhem jag känner till i Skåne är majoriteten just familjeinriktade, så lite mer information än detta hade nog hjälpt oss på FB för att kunna ge dig korrekt information.
Citera
2011-03-09, 13:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ck7
Vad är din tanke bakom detta? Vilka besvär lider du av, och känner du att du verkligen behöver komma in på ett HVBhem? De HVBhem jag känner till i Skåne är majoriteten just familjeinriktade, så lite mer information än detta hade nog hjälpt oss på FB för att kunna ge dig korrekt information.

bara lite psykisk sjuk obs är vuxen men är nervös och svårt att funka normalt handla ,städa m,m..

Nja tack i alla fall..
Citera
2011-03-09, 13:02
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ck7

svårt med egen lägenhet svårt att klara sig själv svårt att handla svårt att funka normalt i samhället.
,svårt att bo ensam också.
Citera
2011-03-10, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 360
svårt med egen lägenhet svårt att klara sig själv svårt att handla svårt att funka normalt i samhället.
,svårt att bo ensam också.

Skulle jag vilja påstå att någon form av ett LSS-boende vore det optimala jämfört med ett behandlingshem. Du kan PMa mig om du vill ha hjälp och mer information, samt lite djupare beskrivning på din problematik.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in