Citat:
Ursprungligen postat av stonegarden
Men hans trovärdighet behöver du väll inte klaga på, det jag hört om han är att han är noga med att kunna bevisa allt han säger, tillskillnad från motståndet. Sen tycker jag att det är jävligt illa att man tillåter folk att komma med massa personangrepp på karln hela tiden, som jag ser det. Pär säger fakta och bakar upp det, feminister blir ledsna och börjar hacka på pärs utseende, sexliv osv. Så jävla sjukt och dom tycker det är ok. Snacka om att glida ifrån ämnet.
Trovärdighet kanske var fel uttryck, men han hade kommit mycket längre om han var mer taktisk när han debatterar. Nu såg jag precis debatten om hans bok vilken han visserligen totaldominerade, iofs en hel del pga det svaga motståndet.
Mitt problem med Pär är att han ofta pratar om fel frågor i fel situationer och därför framstår som typ dum och jobbig. Jag har sett honom många gånger på t.ex SVT Debatt när hela debatten handlar specifikt om fråga X, varje gång Pär får ordet så byter han ämne och pratar om Y och Z istället och framstår som totalinkompetent för alla som ser debatten på TV eftersom han inte pratar om det som ska diskuteras utan helt andra prylar. Som sagt, jag tycker att han har en del poänger men det här jag pratar om är väldigt viktigt för att nå ut till folk som inte är insatta, för vanliga Svensson som inte är insatta i jämställdhetsdebatter framstår han minst lika inkompetent som Nalin Pekgul när han beter sig sådär i debatter, och det gynnar ju honom knappast. Han kommer ju från ett läger som redan har det besvärligt att hävda sig med trovärdighet så som debattklimatet ser ut idag, och då får man helt enkelt anpassa sig och vara taktisk vilket Pär rent ut sagt är helt värdelös på.