2011-05-19, 16:20
Medlem
Japreziz...

Feminismen har för mycket inflytande idag... alla former som motverkar den är bra...

Citat:
Ursprungligen postat av sanerat
Jag som hängiven feminist vill se en breddning av de två jävligt snäva könsroller vi har. Jag vill se äckliga, tjocka och nöjda kvinnor som är tillsammans med snygga män (typ Lauren och Puck i Glee) och jag vill se män som hellre jobbar 50 % för att ta hand om sina barn än göra karriär.

Finns en del män som tänder på feta kvinnor också säkert...

Som den hängivna feminist du är så vill du bara ha fördelar... detta kan enkelt illustreras

Försök lura i snygga kvinnor att söka sig till fula lågstatusmän så får feta kvinnor mindre konkurrens om snygga högstatusmän... eller om du tror på din egen idé och själv är snygg se till att bli tillsammans med en ful lågstatusman själv

Nähe nu var det inte lika roligt längre...
Citera
2011-05-19, 17:14
Medlem
Pär Ström är skitbra och han kallar sig jämställdist. Han bevisar ju gång på gång att det inte finns en könsmaktsorning och han gör det genom fakta. Han är arg och trött på feminismens ensida analyser av Sverige som grundar sig på lögner och förtal av män och pojkar.

Men visst kan jag förstå att det sitter manshatande lesbianer här som hatar honom. Sen kan jag förstå att vanliga kvinnor som genom år av indoktrinering lurats att tro på de feministiska myterna också känner obehag när deras värlsbild faller ihop.

Jag hatar feminismen och det bör varje humanist göra.
Citera
2011-05-19, 18:43
Medlem
Perditions avatar
De gånger jag sett honom i TV-debatter framstår han oftast som en gnällspik som ofta missar vad ämnet som ska diskuteras för kvällen egentligen är och rabblar massa andra frågor som visserligen rör jämställdheten men inte det ämne debatten han är inbjuden till ska avhandla. Det där beteendet samt hans kontroversiella ståndpunkter ger ju honom något av rollen som pajas och hans trovärdighet är extremt låg, även för mig som kan sympatisera med en del frågor han driver. Han är inte särskilt taktisk och framstår inte heller som någon vidare trivsam person heller, att han blivit något av männens ansikte utåt i jämställdhetsdebatten säger ju en hel del om hur svag den sidan är.

Vänder man å andra sidan på myntet så har ju den feministiska sidan av debatten väldigt länge representerats av ilskna gamla kärringar som bara sitter och skriker. De är så förbannade på allt och alla att de inte kan undgå raseriutbrott när de sitter i debatt.
Citera
2011-05-19, 19:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Perdition
De gånger jag sett honom i TV-debatter framstår han oftast som en gnällspik som ofta missar vad ämnet som ska diskuteras för kvällen egentligen är och rabblar massa andra frågor som visserligen rör jämställdheten men inte det ämne debatten han är inbjuden till ska avhandla. Det där beteendet samt hans kontroversiella ståndpunkter ger ju honom något av rollen som pajas och hans trovärdighet är extremt låg, även för mig som kan sympatisera med en del frågor han driver. Han är inte särskilt taktisk och framstår inte heller som någon vidare trivsam person heller, att han blivit något av männens ansikte utåt i jämställdhetsdebatten säger ju en hel del om hur svag den sidan är.

Vänder man å andra sidan på myntet så har ju den feministiska sidan av debatten väldigt länge representerats av ilskna gamla kärringar som bara sitter och skriker. De är så förbannade på allt och alla att de inte kan undgå raseriutbrott när de sitter i debatt.

Men hans trovärdighet behöver du väll inte klaga på, det jag hört om han är att han är noga med att kunna bevisa allt han säger, tillskillnad från motståndet. Sen tycker jag att det är jävligt illa att man tillåter folk att komma med massa personangrepp på karln hela tiden, som jag ser det. Pär säger fakta och bakar upp det, feminister blir ledsna och börjar hacka på pärs utseende, sexliv osv. Så jävla sjukt och dom tycker det är ok. Snacka om att glida ifrån ämnet.
Citera
2011-05-19, 19:28
Medlem
Perditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stonegarden
Men hans trovärdighet behöver du väll inte klaga på, det jag hört om han är att han är noga med att kunna bevisa allt han säger, tillskillnad från motståndet. Sen tycker jag att det är jävligt illa att man tillåter folk att komma med massa personangrepp på karln hela tiden, som jag ser det. Pär säger fakta och bakar upp det, feminister blir ledsna och börjar hacka på pärs utseende, sexliv osv. Så jävla sjukt och dom tycker det är ok. Snacka om att glida ifrån ämnet.

Trovärdighet kanske var fel uttryck, men han hade kommit mycket längre om han var mer taktisk när han debatterar. Nu såg jag precis debatten om hans bok vilken han visserligen totaldominerade, iofs en hel del pga det svaga motståndet.

Mitt problem med Pär är att han ofta pratar om fel frågor i fel situationer och därför framstår som typ dum och jobbig. Jag har sett honom många gånger på t.ex SVT Debatt när hela debatten handlar specifikt om fråga X, varje gång Pär får ordet så byter han ämne och pratar om Y och Z istället och framstår som totalinkompetent för alla som ser debatten på TV eftersom han inte pratar om det som ska diskuteras utan helt andra prylar. Som sagt, jag tycker att han har en del poänger men det här jag pratar om är väldigt viktigt för att nå ut till folk som inte är insatta, för vanliga Svensson som inte är insatta i jämställdhetsdebatter framstår han minst lika inkompetent som Nalin Pekgul när han beter sig sådär i debatter, och det gynnar ju honom knappast. Han kommer ju från ett läger som redan har det besvärligt att hävda sig med trovärdighet så som debattklimatet ser ut idag, och då får man helt enkelt anpassa sig och vara taktisk vilket Pär rent ut sagt är helt värdelös på.
Senast redigerad av Perdition 2011-05-19 kl. 19:33.
Citera
2011-05-19, 22:42
Medlem
sanerats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Norpheus
http://www.youtube.com/watch?v=I7OvmAU4z8I

Det kanske är du som är dum i huvudet?

Men GUD, du skojar med mig. Du måste verkligen skoja.

Jag orkar inte ens.
Citera
2011-05-20, 01:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sanerat
Men GUD, du skojar med mig. Du måste verkligen skoja.

Jag orkar inte ens.
Men du orkade skriva dessa meningslösa bokstäver? Feminismen är lika korrupt som andra utopiska, ensidiga ideologier. Att du inte finner det upprörande med manshatarsånger på det etablerade, feministiska partiets möten visar väl hur sekteristiskt hjärntvättad du är. Hejja framstjärtslaget liksom.

Feminismen är inte intresserad av jämställdhet. Så enkelt är det. Då hade man inte enbart tagit ett kvinnligt perspektiv i sin analys av samhället.
Citera
2011-06-30, 20:20
Medlem
qups avatar
Liiite offtopic men det handlar ändå om bloggens upphovsman och bloggen annonseras hejvilt i programmet.

Någon som hörde på radio1 (med Aschberg) där Ström diskuterade med Hanna Friden i maj i år? Programmet handlar bland annat om Ströms nya bok. Lyssna på det (finns på nätet: http://www.radio1.se/aschberg/de-sex-myterna-om-feminism) och slås av det uppenbara vansinnet från Ströms sida! Folket som ringer in är uteslutande genusnytt-läsare (jo, Ström har idogt försökt få folk att backa upp genom sin blogg) och lika efterblivna dom.

Det var faktiskt rätt uppfriskande att få höra hans röst och med den tränga "djupare" in i hans verklighet. Ren, skär och lite skrämmande underhållning.

edit: såg att någon redan skrivit om detta.
Senast redigerad av qup 2011-06-30 kl. 20:21. Anledning: tillägg
Citera
2011-07-01, 00:49
Medlem
ayayeyeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
Ok, jag försöker igen! Genusnytt är som en varböld!

Per Ström, bloggens s.k bloggare, är en ogenomtänkt, fanatisk idiot!

Genusnytt är ämnet, mansförtryck och rabiata "jämställdister" bland underkategorierna.

Är bloggen ett stort skämt? Om inte, hur i hela friden är det möjligt?

Feminism är en varböld.
Citera
2011-07-30, 13:52
Medlem
antitotaliterians avatar
Härligt att se vilka totala nollor som kritiserar Pär Ströms utmärkta Genusnytt!
Speciellt älskar jag de som tror sig förlöjliga Genusnytt på olika menlösa sätt, men enbart visar vilken obefintlig intelligens och empati de besitter. Sådana billiga knep som ni tar till visar bara att ni inte kan föra en seriös debatt. Att ni inte är kapabla till det. Och denna oförmåga kan jag verkligen förstå. För vem kan på ett framgångsrikt sätt argumentera för att samhället ska ha lagstiftad diskriminering och apartheid? Så klart att den som försöker låter som en tjockskallig prepubertal mobbare och Ku Klux Klan-medlem. Vilket ni också gör.

Men ni är förlåtna för er enfald. Propagandan i Sverige är bedövande, och det är just eran attityd som lärs ut i skola och på TV. Den låtsas-skeptiska och media-okritiska självgodheten och fegheten. Vilken gör att hela världen ser ner på svenskar. Sverige är ett totalitärt land i kraft av sitt folks flathet. Endast nominellt är Sverige en demokrati och rättsstat. Men svenskar är för obildade, särskillt akademiker, för att begripa hur korrumperat Sverige blivit.

Det är därför som medierna inte släpper fram den här diskussionen. Det är därför som skolan slutat lära ut vad antisemitism och raslagar och häxprocesser egentligen innebär. Eller hur propagandan såg ut som användes för att få vanliga nollor som er att godkänna eller delta i pogromer och lynchningar. För Sverige är just ett sådant land. Och ni är just sådana människor som kan ledas till vilket sjukt samhällsklimat som helst. Och det svenska samhällsklimatet är sjukt idag. Riktigt sjukt.
Citera
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in