2011-03-09, 23:22
Moderator
pewpews avatar
[quote=Buffelo Ball]
Citat:

Du har också vissa poänger med ditt inlägg. Men det skulle gynna både jämställdhetsdebatten och alla motståndare kontra förespråkare om man var överens om att jämlikhet handlar om alla människors lika värde inom många områden medan jämställdhet handlar om just kvinnor och män. Tror faktiskt att det gynnar debatten om vi är överens om vad vi egentligen diskuterar...
Tyvärr är det inte riktigt så det fungerar, även om jag önskar så var fallet. Jämnställdhetsförespråkare på båda sidor (pratar kvinnor män då) blir så blinda i sin egen kamp att de vägrar se myntets baksida - detta gäller även herrn i fråga. Jag personligen önskade att man satte sig ner och tittade ur samtliga perspektiv för jag tror det hade lett till flest konstruktiva förslag och förändringar, men så länge vi har offentliga förespråkare för endera sidan som skriker att män är djur eller att kvinnor ska stå bakom spisen lär det knappast hända.

Citat:
Han är modig som vågar sticka ut hakan och det skall han ha all kredit för. Alla som kämpar för en sak har sina egna syften. Även om man samtidigt är ett stöd för andra, så är det bra för sakens skull att man gör det för sin egen skull.

Se bara hur det går för facket och hyresgästföreningen när de är arbetsgivare och villaägare själva. Dåligt argument kanske - men fy fan vilket falskt pack vi ser där.

De som gör saker för sin egen skull är säkert ärliga i sitt uppsåt. Det är bra för sakens skull
Visst jag köper det, men det är som små gnagare i sina hjul - de kutar och kutar men de kommer aldrig fram.
Citera
2011-03-09, 23:37
Medlem
qups avatar
"Han är modig som vågar sticka ut hakan och det skall han ha all kredit för. Alla som kämpar för en sak har sina egna syften. Även om man samtidigt är ett stöd för andra, så är det bra för sakens skull att man gör det för sin egen skull."

Men snälla rara, man kan väl ändå inte kalla honom för modig! Eller ja, kanske modig för det faktum att han står med ryggen mot en drös lätt till gravt psykotiska foliehattar.
Citera
2011-03-10, 02:17
Medlem
bitchtits89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av qup
http://genusnytt.wordpress.com/2011/03/09/annu-en-penisfixerad-feminist/

Den här nivån på inlägg visar på vilken imbecill Per Ström är! Han har typ en kognitiv förmåga som en jävla sexåring!

Du förstår helt enkelt inte han skarpa analys. Det är över din förmåga. Stäng fittan nu och sluta yra.
Citera
2011-03-10, 13:19
Bannlyst
Inte så värst insatt i detta men bra verkar den!
Citera
2011-03-10, 15:59
Medlem
Celenos avatar
Citat:
Den här nivån på inlägg visar på vilken imbecill Per Ström är! Han har typ en kognitiv förmåga som en jävla sexåring!

Ja, Civilingenjörer, särskilt de med inriktning Teknisk fysik, brukar ha det.

Han heter fortfarande Pär.
Citera
2011-03-10, 18:55
Medlem
Stiffnippless avatar
[quote=pewpew]
Citat:
Ursprungligen postat av Buffelo Ball
Tyvärr är det inte riktigt så det fungerar, även om jag önskar så var fallet. Jämnställdhetsförespråkare på båda sidor (pratar kvinnor män då) blir så blinda i sin egen kamp att de vägrar se myntets baksida - detta gäller även herrn i fråga. Jag personligen önskade att man satte sig ner och tittade ur samtliga perspektiv för jag tror det hade lett till flest konstruktiva förslag och förändringar, men så länge vi har offentliga förespråkare för endera sidan som skriker att män är djur eller att kvinnor ska stå bakom spisen lär det knappast hända.

Visst jag köper det, men det är som små gnagare i sina hjul - de kutar och kutar men de kommer aldrig fram.

"Jämställdhet" heter det, jämställdhet för helvete!
Citera
2011-03-11, 20:36
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffnipples
"Jämställdhet" heter det, jämställdhet för helvete!

Se för helvete till att citera rätt person

OK! Inser i efterhand att problemet gick att hitta i några inlägg längre fram
Senast redigerad av Buffelo Ball 2011-03-11 kl. 21:04.
Citera
2011-03-11, 20:52
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewpew
Tyvärr är det inte riktigt så det fungerar, även om jag önskar så var fallet.

Min poäng gick tydligen spårlöst förbi

Jämlikhet är inte samma sak som jämställdhet. Du skriver "jämlikhet" men allt i ditt inlägg tyder på att du egentligen menar jämställdhet... så skall mitt svar till dig tolkas!

Citat:
Jämnställdhetsförespråkare på båda sidor (pratar kvinnor män då) blir så blinda i sin egen kamp att de vägrar se myntets baksida - detta gäller även herrn i fråga. Jag personligen önskade att man satte sig ner och tittade ur samtliga perspektiv för jag tror det hade lett till flest konstruktiva förslag och förändringar, men så länge vi har offentliga förespråkare för endera sidan som skriker att män är djur eller att kvinnor ska stå bakom spisen lär det knappast hända.

Alla som har den minsta inblick i hur debatten går bakom kulisserna vet att det som står i media är ett spel för gallerierna. Försök att se vad som händer bakom orden. Män är djur och det är kvinnor också... Eller för att vara mer precis: Män är svin och kvinnor är höns OBS! Skämt från ett däggdjur till ett annat...

Att kvinnor skall stå bakom spisen är en vanlig åsikt som sällan vågar sägas högt bland de som hyser denna åsikt. Om någon vågar säga det förbjudna så kanske det leder till snabbare förändringar än att alla bara skall göra som de vill... (läs: som makten vill)

Citat:

Så är det med politik. Man kommer aldrig fram... Utvecklingen stannar aldrig upp. Är det en anledning att ge upp och vara tyst?
Senast redigerad av Buffelo Ball 2011-03-11 kl. 21:03.
Citera
2011-03-11, 20:54
Medlem
Buffelo Balls avatar
Citat:
"Han är modig som vågar sticka ut hakan och det skall han ha all kredit för. Alla som kämpar för en sak har sina egna syften. Även om man samtidigt är ett stöd för andra, så är det bra för sakens skull att man gör det för sin egen skull."

Men snälla rara, man kan väl ändå inte kalla honom för modig! Eller ja, kanske modig för det faktum att han står med ryggen mot en drös lätt till gravt psykotiska foliehattar.

Jag menar att han är modig för att han säger högt vad många egentligen tycker, men inte säger högt - för det skulle kosta dem för mycket att säga vad de tänker...
Citera
2011-05-18, 21:52
Medlem
sanerats avatar
Jag lyssnade precis på debatten mellan Pär Ström och Hanna Fridén hos Aschberg på radio1.se och slogs ännu en gång av vilket jävla pucko Ström är. Jag vet inte ens hur jag ska bemöta honom.

Det jag är mest irriterad över nu är att han gnäller över hur lätt det är för kvinnojourer och diverse "statsfeministdrivna" verksamheter att få pengar ur statskassan. Inte en sekund tycks han stanna upp och reflektera över hur det kommer sig att feminismen och sk kvinnofrågor har nått till den punkten de är vid idag. Det kommer sig inte av att pappa staten har gett ett gäng kvinnor pengar och sagt "starta nu något trevligt för kvinnorna" utan det kommer sig av att kvinnor har pratat på sina rum, engagerat sig, aktiverat sig och kämpat i motvind för sin sak under många decennier. Att Ström nu sitter och förväntar sig att samma sak förbehållningslöst ska ges männen är ju befängt. De han har att kämpa mot är ju dessutom inte feminister utan de som sitter på makten (vilket ofta är män, ironiskt nog).

Nästa jävligt irriterande sak är att han inte fattar att majoriteten av de feminister som han pratar om OCKSÅ vill att män automatiskt ska få vårdnaden om han lever i ett samboförhållande. Feminister vill OCKSÅ att män som blir misshandlade i nära relationer ska få stöd och skydd. När ska han fatta att det feministerna ställer sig emot inte är hans mål utan de medel han använder?

Jag som hängiven feminist vill se en breddning av de två jävligt snäva könsroller vi har. Jag vill se äckliga, tjocka och nöjda kvinnor som är tillsammans med snygga män (typ Lauren och Puck i Glee) och jag vill se män som hellre jobbar 50 % för att ta hand om sina barn än göra karriär.
Citera
2011-05-18, 22:21
Medlem
morrhuggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanerat
Jag lyssnade precis på debatten mellan Pär Ström och Hanna Fridén hos Aschberg på radio1.se och slogs ännu en gång av vilket jävla pucko Ström är. Jag vet inte ens hur jag ska bemöta honom.

Det jag är mest irriterad över nu är att han gnäller över hur lätt det är för kvinnojourer och diverse "statsfeministdrivna" verksamheter att få pengar ur statskassan. Inte en sekund tycks han stanna upp och reflektera över hur det kommer sig att feminismen och sk kvinnofrågor har nått till den punkten de är vid idag. Det kommer sig inte av att pappa staten har gett ett gäng kvinnor pengar och sagt "starta nu något trevligt för kvinnorna" utan det kommer sig av att kvinnor har pratat på sina rum, engagerat sig, aktiverat sig och kämpat i motvind för sin sak under många decennier. Att Ström nu sitter och förväntar sig att samma sak förbehållningslöst ska ges männen är ju befängt. De han har att kämpa mot är ju dessutom inte feminister utan de som sitter på makten (vilket ofta är män, ironiskt nog).

Nästa jävligt irriterande sak är att han inte fattar att majoriteten av de feminister som han pratar om OCKSÅ vill att män automatiskt ska få vårdnaden om han lever i ett samboförhållande. Feminister vill OCKSÅ att män som blir misshandlade i nära relationer ska få stöd och skydd. När ska han fatta att det feministerna ställer sig emot inte är hans mål utan de medel han använder?

Jag som hängiven feminist vill se en breddning av de två jävligt snäva könsroller vi har. Jag vill se äckliga, tjocka och nöjda kvinnor som är tillsammans med snygga män (typ Lauren och Puck i Glee) och jag vill se män som hellre jobbar 50 % för att ta hand om sina barn än göra karriär.

Du har aldrig funderat på varför han reagerar? När feminismen tillåts influera lagar, förordningar och regelverk så att det gynnar kvinnor istället för medborgarna så reagerar folk. Jag förväntar mig att det inte sker diskriminering på den nivån - oavsett hur stort inflytande den så kallade "jämställdhetsrörelsen" feminism får. Att du kallar det befängt finner jag lite roligt.

Staten är till för medborgarna, inte för kvinnor. Givetvis ska pengar delas ut där det behövs, men ger man pengar till kvinnor i nöd ska man samtidigt ge pengar till män i nöd. Sen kanske det inte behöver lika fördelat då problemen inte är lika stora alltid.

Fråga dig själv varför bröstcancer fick över 50 miljoner kronor av cancerfonden och forskning kring prostatacancer fick hela 25 miljoner kronor? Detta trots att dödsfallen kring bröstcancer är 1378 (2009) och för prostatacancer ligger dödstalet på 2424.

Sen vad gäller könsroller. Du får ju givetvis tycka som du vill, men det finns en anledning till att män i större utsträckning väljer karriären, och den har rätt lite med "könsroller" att göra. Biologi, uppbyggnaden av våra hjärnor och halten av testosteron driver människor att lägga ner energi på olika saker, och värdera olika saker.
Citera
2011-05-18, 22:32
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sanerat

http://www.youtube.com/watch?v=I7OvmAU4z8I

Det kanske är du som är dum i huvudet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in