[quote=Buffelo Ball]
Citat:
Du har också vissa poänger med ditt inlägg. Men det skulle gynna både jämställdhetsdebatten och alla motståndare kontra förespråkare om man var överens om att jämlikhet handlar om alla människors lika värde inom många områden medan jämställdhet handlar om just kvinnor och män. Tror faktiskt att det gynnar debatten om vi är överens om vad vi egentligen diskuterar...
Tyvärr är det inte riktigt så det fungerar, även om jag önskar så var fallet. Jämnställdhetsförespråkare på båda sidor (pratar kvinnor män då) blir så blinda i sin egen kamp att de vägrar se myntets baksida - detta gäller även herrn i fråga. Jag personligen önskade att man satte sig ner och tittade ur samtliga perspektiv för jag tror det hade lett till flest konstruktiva förslag och förändringar, men så länge vi har offentliga förespråkare för endera sidan som skriker att män är djur eller att kvinnor ska stå bakom spisen lär det knappast hända.Du har också vissa poänger med ditt inlägg. Men det skulle gynna både jämställdhetsdebatten och alla motståndare kontra förespråkare om man var överens om att jämlikhet handlar om alla människors lika värde inom många områden medan jämställdhet handlar om just kvinnor och män. Tror faktiskt att det gynnar debatten om vi är överens om vad vi egentligen diskuterar...
Citat:
Visst jag köper det, men det är som små gnagare i sina hjul - de kutar och kutar men de kommer aldrig fram.
Han är modig som vågar sticka ut hakan och det skall han ha all kredit för. Alla som kämpar för en sak har sina egna syften. Även om man samtidigt är ett stöd för andra, så är det bra för sakens skull att man gör det för sin egen skull.
Se bara hur det går för facket och hyresgästföreningen när de är arbetsgivare och villaägare själva. Dåligt argument kanske - men fy fan vilket falskt pack vi ser där.
De som gör saker för sin egen skull är säkert ärliga i sitt uppsåt. Det är bra för sakens skull
Se bara hur det går för facket och hyresgästföreningen när de är arbetsgivare och villaägare själva. Dåligt argument kanske - men fy fan vilket falskt pack vi ser där.
De som gör saker för sin egen skull är säkert ärliga i sitt uppsåt. Det är bra för sakens skull