2011-03-09, 16:39
  #61
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Han skriver alltså inte världens bästa artiklar. Nehej. Ja jag vet inte. Så de är så dåliga så du inte ens kan plocka hit en utan att det ska bli skämmigt?

Varför ska jag kopiera en artikel åt dig, gå in och läs om du vill jag bryr mig inte. Men du har ju inga belägg för att det skulle vara dåligt mer en ditt personliga ogillande av personen och dess åsikter. Kom med sådana iställer så kan det bli skämmigt...........ditt jävla hjon.
Citera
2011-03-09, 16:41
  #62
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Varför ska jag kopiera en artikel åt dig, gå in och läs om du vill jag bryr mig inte. Men du har ju inga belägg för att det skulle vara dåligt mer en ditt personliga ogillande av personen och dess åsikter. Kom med sådana iställer så kan det bli skämmigt...........ditt jävla hjon.

Det finns alltså ingen som är tillräckligt bra för att ta hit? Jaha där ser man. Du tycks ogilla honom kraftigt.
Citera
2011-03-09, 16:42
  #63
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
I de två förstnämnda kan jag inte se att det enbart är kvinnor som använder våld mot det motsatta könet så de räknas inte och utöver makt mot någon oskyldig.

Är du dum? Titta på i princip alla svenska filmer som berör ämnet. Det måste inte vara våldspornografiska sadistiska våldtäktscenenr på män som för att det ska klassas som misandri.
Citera
2011-03-09, 16:42
  #64
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Det finns alltså ingen som är tillräckligt bra för att ta hit? Jaha där ser man. Du tycks ogilla honom kraftigt.

Har du svårt att läsa?
Citera
2011-03-09, 16:44
  #65
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Har du svårt att läsa?

Tydligen så faller inte en enda av artiklarna dig på läppen. Du kan inte stå bakom en enda artikel.
Citera
2011-03-09, 16:47
  #66
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Tydligen så faller inte en enda av artiklarna dig på läppen. Du kan inte stå bakom en enda artikel.

Vill du att jag ska surfa in på genusnytt, läsa igenom massa artiklar för att sedan presentera den bästa härt? Är du dum?

Gå in och läs själv. Hittills har jag inte läst något av han som haft låg kvalitet eller inte var sant. Därför ställer jag mig bakom allt jag hitils har läst av han.
Citera
2011-03-09, 16:48
  #67
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Vill du att jag ska surfa in på genusnytt, läsa igenom massa artiklar för att sedan presentera den bästa härt? Är du dum?

Gå in och läs själv. Hittills har jag inte läst något av han som haft låg kvalitet eller inte var sant. Därför ställer jag mig bakom allt jag hitils har läst av han.

Och ändå känner du dig så darrig på manschetten att du inte kan välja ut en.
Citera
2011-03-09, 16:54
  #68
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
haha jo det har det. Vare sig du vill eller inte. Bara acceptera och var glad att det inte är så idag. Sen är dina teorier om att män som slår gör det pga egna misslyckande. Det är ju just också teorier för att du inte gillar sådana män. I dom flesta machokultur hör det till att tukta sin kvinna om hon sticker upp. Hate it or lovet, men börja inte argumentera om sen basal jävla grej.

Om vi säger att i många kulturer är det accepterat att mannen skall vara den styrande - så är det fortfarande ett misslyckande för en man som måste tukta.

En hundförare som har så dålig pondus att han måste slå sin hund till lydnad är en usel hundförare, och inget som andra ser upp till.

På samma sätt är det med andra ledare som måste använda våld eller hot för att få folk att följa dem - de saknar den pondus och de ledaregenskaper som krävs för att få detta att ske naturligt.

En god ledare blir inte ifrågasatt och behöver inte ta till våld. En usel ledare måste ta till våld.

En man som slår gör det på grund av sina egna tillkortakommanden - så har det varit i alla tider, och i alla kulturer - han slår för att dölja sina egna misslyckanden, för att försöka uppnå det han inte klarar på annat sätt.

Män och kvinnor ser på honom med förakt - inte beundran.
Citera
2011-03-09, 17:10
  #69
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Om vi säger att i många kulturer är det accepterat att mannen skall vara den styrande - så är det fortfarande ett misslyckande för en man som måste tukta.

En hundförare som har så dålig pondus att han måste slå sin hund till lydnad är en usel hundförare, och inget som andra ser upp till.

På samma sätt är det med andra ledare som måste använda våld eller hot för att få folk att följa dem - de saknar den pondus och de ledaregenskaper som krävs för att få detta att ske naturligt.

En god ledare blir inte ifrågasatt och behöver inte ta till våld. En usel ledare måste ta till våld.

En man som slår gör det på grund av sina egna tillkortakommanden - så har det varit i alla tider, och i alla kulturer - han slår för att dölja sina egna misslyckanden, för att försöka uppnå det han inte klarar på annat sätt.

Män och kvinnor ser på honom med förakt - inte beundran.

Vilket skitsnack. Det är ju bara ditt eget "överlevnadstänk" . Finns många våldsamma ledare som beundras. Vissa hundar måste man tyvärr slå, precis som hästar och kvinnor. Men du har rätt i att säkert offret föraktar ledaren som slår det säger sig själv. Men gruppen beundrar............ditt feta as
Citera
2011-03-09, 17:11
  #70
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yori
Och ändå känner du dig så darrig på manschetten att du inte kan välja ut en.
gå in på sidan och läs ditt efterblivna säffle. Jag ställer mig bakom allt.
Citera
2011-03-09, 17:27
  #71
Moderator
sosweets avatar
En blogg precis lika dålig som vilken random feministblogg som helst. Jämställdhet och jämställdhet dit. Så tröttsamt. Det är väl bara att inse att vi aldrig någonsin kommer bli likadana. Och om vi mot förmodan skulle bli det iaf- vad har vi vunnit?
Citera
2011-03-09, 17:30
  #72
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sickside
Vilket skitsnack. Det är ju bara ditt eget "överlevnadstänk" . Finns många våldsamma ledare som beundras. Vissa hundar måste man tyvärr slå, precis som hästar och kvinnor. Men du har rätt i att säkert offret föraktar ledaren som slår det säger sig själv. Men gruppen beundrar............ditt feta as
Nej gruppen beundrar inte. Vare sig bland hundförare, hästfolk eller kvinnor och män.

Den som måste ta till våld är misslyckad - och i bästa fall känner man medlidande med personen för att den är så patetiskt, men oftast är det bara förakt.

Det finns ingen med minsta vett i huvudet som klappar en misshandlare (oavsett om offret är djur eller människa) på ryggen och tycker denne gjort det bra.

Att du försöker klättra med sådana metoder får dig alltså inte att växa i andras ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in