2011-03-09, 09:57
Medlem
Hej!

Min dators hårddisk crashade för 1 vecka sen. Då skickade jag in den på service på Elgiganten (där jag köpt den) och fick tillbaka den lagad... Men nu märker jag att själva programmet för webcam är borta... Jag brukade trycka startknappen och användra sökfuktionen där o söka på "webcam" och då kom det upp ett program som startade camen och jag kunde spela in o sånt... Men nu kommer det inte upp nåt!

När jag söker på kameror så får datorn inte upp något...
Kan elgiganten ha förstört camen?
Hur vet jag vad camen heter? Kan ju isf ladda ner drivrutiner kanske?

WTF fattar inte va ja ska göra!

tack i förväg!
Citera
2011-03-09, 10:09
Medlem
NattensRiddares avatar
Kolla på tillverkarens hemsida (HP eller vilket märke det nu är) och sök efter drivrutiner. Man brukar kunna söka efter specifika delar.
Citera
2011-03-09, 10:13
Medlem
wAkE-uPs avatar
Antar att du har antingen Vista eller Win7!

Tryck på start ---> Skriv in i sökrutan "Enhetshanteraren" klicka på den > Bildenheter > HP webcam, högerklicka inaktivera > Sedan aktiverar du den igen.

Sedan ladda ner: http://drivers.softpedia.com/get/SCA...02827777.shtml
Senast redigerad av wAkE-uP 2011-03-09 kl. 10:17.
Citera
2011-03-09, 11:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wAkE-uP
Antar att du har antingen Vista eller Win7!

Tryck på start ---> Skriv in i sökrutan "Enhetshanteraren" klicka på den > Bildenheter > HP webcam, högerklicka inaktivera > Sedan aktiverar du den igen.

Sedan ladda ner: http://drivers.softpedia.com/get/SCA...02827777.shtml

Men jag har en Toshiba sattelite C650, inte en HP :/

Gick in på enhetshanteraren och inaktiverade camen, sen aktiverade igen o startade om datorn, men kan fortfarande inte hitta själva webcam-programmet
Citera
2011-03-09, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NattensRiddare
Kolla på tillverkarens hemsida (HP eller vilket märke det nu är) och sök efter drivrutiner. Man brukar kunna söka efter specifika delar.

Gick in på Toshibas hemsida.
Hittade drivrutiner för webcam, och det funkar nu!

tack för tipset!
Citera
2013-03-03, 19:52
Medlem
Bump på denna tråd!
Har en emachine E732G och har letat som en galning efter drivrutiner till den inbyggda webb kameran som sitter i datorn då jag råkade avinstallera den för ett tag sen. Har kollat emachines hemsida och tagit hem drivrutinerna till kameran, gjort en systemåterställning osv. trotts allt detta så står det bara "No video capture device was detected on your system" varje gång när man försöker starta den.
Mycket tacksam om någon vet hur man löser detta!?
Citera
2013-03-03, 21:25
Medlem
Skadat godss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OskarIsTheShit
Bump på denna tråd!
Har en emachine E732G och har letat som en galning efter drivrutiner till den inbyggda webb kameran som sitter i datorn då jag råkade avinstallera den för ett tag sen. Har kollat emachines hemsida och tagit hem drivrutinerna till kameran, gjort en systemåterställning osv. trotts allt detta så står det bara "No video capture device was detected on your system" varje gång när man försöker starta den.
Mycket tacksam om någon vet hur man löser detta!?
Gör en fabriksåterställning/recovery så datorn blir som den var när den var ny istället då, ej att förväxla med Windows Systemåterställning. Hur du gör står i manualen. Hela C-disken kommer att göras om så kopiera först allt du vill ha kvar till USB-minne eller annat externt media.
Senast redigerad av Skadat gods 2013-03-03 kl. 21:28.
Citera
2015-04-21, 22:43
Medlem
Har samma problem!

Har nog själv råkat radera webcamera programmet. Gick in på Toshibas hemsida och lyckades tilllsut hitta till drivrutinerna. Men när jag fyller i att det är drivrutiner för en webcamera så finns inte mitt operativsystem som val. Jag har windows 7 64 bitars, men verkar bara finnas drivrutiner för WIndows 2000, XP och Vista 32 bitars :S

Hur gör jag nu?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in